سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سرانجام پرونده تخلف در آزمون دستیاری، گفت: پرونده آزمون دستیاری از نظر دادگستری و قوه قضاییه بسته شده البته ما اعلام نارضایتی از نتایج احکام و اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم زیرا به اعتقاد ما آرای صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود.

دکتر مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پرونده تخلف در آزمون دستیاری، با بیان اینکه بیش از 30 نفر در این تخلف دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: برای یک عده از این افراد حکم صادر و مسجل شد که سوالات به فروش رسیده است ولی ما انتظارمان این بود که سخت‌تر از این احکام با آنها برخورد می‌شد تا این برخورد برای افرادی که از این پس بخواهند کارهای خلاف شئونات و قوانین کشور انجام دهند، بازدارنده باشد.

وی با تاکید بر اینکه در آزمون دستیاری به دنبال این بودیم که اعتماد عمومی برگردانده شود، اظهار کرد: اگر مواردی از این قبیل بخواهد اتفاق بیفتد واقعا اعتماد عمومی که سرمایه اصلی است صدمه می‌بیند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما حتی به صورت مکتوب هم اعلام کردیم که این برخورد بازدارنده نبود، ادامه داد: البته ما افرادی که حتی برایشان حکم نیز صادر نشد را در دادگاه تخلفات وزارت بهداشت محکوم کردیم و آنهایی که فکر می‌کردیم متخلف هستند را با حکم هیات بدوی و تجدیدنظر وزارت بهداشت چند سال از شرکت در آزمون محروم کردیم ولی در کل آن چیزی که مدنظر ما بود انجام نشد.

دستجردی با بیان اینکه اکثر متخلفان آزمون دستیاری از بیرون سازمان بوده‌اند، اظهار کرد: پرونده تعدادی از متخلفان که داوطلب بودند در هیئت بدوی رسیدگی شد، البته با کسانی که حتی برای خرید سوالات ورود کرده بودند ولی سوال به دستشان نرسیده بود نیز برخورد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کاری که انجام شده این است که مرکز سنجشی قوی در وزارت بهداشت ایجاد شد، خاطر نشان کرد: این مرکز دارای بالاترین امنیت است و در سال 24 آزمون را برگزار می‌کند.

دستجردی با بیان اینکه سعی شده با تغییر سیستم آزمون امنیت بیشتری ایجاد شود، اظهار کرد: مرکز سنجش با استانداردهای جدید ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هرچند پس از هر آزمون نارضایتی‌هایی وجود دارد ولی با وجود اعتراضات، باید به این موضوع توجه داشت که وزارت بهداشت در مورد مسائل علمی بسیار سخت گیر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت جان مردم در اختیار گروه پزشکی است، تصریح کرد: این سخت‌گیری‌های علمی وجود دارد چرا که اگر این سختگیری‌ها وجود نداشته باشد، باید منتظر شکایات مردمی از جامعه پزشکی باشیم، بنابراین به شدت بر روی آزمون‌ها سخت‌گیری می‌کنیم و مطمئنا کسانی که از این آزمون‌ها عبور می‌کنند، باید علم و دانش کافی و مورد نیاز برای ارائه خدمات را داشته باشند چرا که جان مردم قابل معامله نیست.

دستجردی در خاتمه با بیان اینکه ما به همه اعتراضات رسیدگی می‌کنیم، تصریح کرد:‌ البته اگر اعتراضات خلاف قوانین و غیرمنطقی باشد هرچقدر هم تعداد معترضین زیاد باشد برای آن وقت نخواهیم گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha