سلامت نیوز: بیشترین میزان بارش در ایستگاه گلوگاه واقع در استان مازندان به ۸۷ میلی متر گزارش شده است / بارشی در مناطق زلرله زده نداریم و روز گذشته تنها بارش‌های پراکنده‌ای در هریس و ورزقان داشتیم.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت و گو با ایلنا درباره وضعیت هوایی کشور در ۲۴ ساعت آینده اظهار کرد: نفوذ پدیده بارش زایی که از عصر روز گذشته در سواحل شمالی دریای خزر آغاز شده است امروز نیز ادامه خواهد یافت و به طور کلی علاوه بر نیمه شمال غربی و سواحل دریای خزر در بخشی از مناطق شمال شرق کشور نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد دمای هوا درسواحل شمالی کشور کاهش می‌یابد و وزش باد شدید در برخی مناطق شمال غرب و غرب از امروز در استان‌های دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی تاکید کرد: با بارش باران، آب گرفتگی معابر عمومی در سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیر‌ها در استان شمالی کشور دور از انتظار نیست اگرچه به دلیل بارش باران در استان مازندران این امر محقق شده است.

امیدوار شهری تاکید کرد: استان تهران و سایر استان‌های زنجان، قزوین، البرز و سمنان نیز امروز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و حتی احتمال خسارت در برخی از تاسیسات در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی همچنین گفت: ‌بیشترین میزان بارش در ایستگاه گلوگاه واقع در استان مازندان به ۸۷ میلی متر گزارش شده است و ایستگاه گرگان با ۷۸ میلی مترو و گنبد کاووس با ۶۰ میلی متر در رده بعدی قرار دارد.

امیدوارشهری درباره وضعیت بارش‌ها در مناطق زلزله زده نیز اظهار کرد: بارشی در این مناطق نداریم و روز گذشته تنها بارش‌های پراکنده‌ای در هریس و ورزقان داشتیم که در ورزقان این میزان ۱/۸ میلی متر گزارش شده است. همچنین دمای هوا در هریس در سرد‌ترین دما به ۴ درجه سانتی گراد و در ورزقان ۶/۵ درجه بالای صفر گزارش شد.

وی درباره بارش برف در ارتفاعات نیز به ایلنا، گفت: ‌ برف در ارتفاعات شاید باریده باشد اما در هیچ کدام از ایستگاه‌های هوا‌شناسی بارش برفی گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha