سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تورم موجود در بخش سلامت کشور نسبت به سایر بخش ها به دلیل وجود نیروی متخصص، تکنولوژی و فناوری های جدید بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی در نشست مدیران بیمه ای سازمان بیمه سلامت گفت: در صورت تحقق اهداف سازمان بیمه سلامت یکی از اصلاحات مهم در نظام رفاه و تامین اجتماعی محقق می شود.

وی افزود: در طول چند سال اخیر توجه زیادی در نظام سلامت به کشور شده بطوریکه افزایش میزان اعتبارات تخصیص یافته به بهداشت و درمان کشور نشان‌دهنده این موضوع است، اما در مجموع نابسامانی هایی وجود دارد که رفع آن نیاز به یکپارچگی، یکنواختی و پیوستگی در نظام سلامت کشور است.

به گفته شیخ الاسلامی چنانچه هزینه های بخش درمان و سلامت کشور زیاد باشد امکان دسترسی مردم به این خدمات میسر نخواهد بود به همین دلیل باید اقدامات لازم برای رفع آن انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تورم در بخش سلامت نسبت به سایر بخش ها بیشتر است، افزود: نیروی انسانی متخصص، تکنولوژی و فناوری هزینه بر است و هر روز با ورود فناوری جدید هزینه های تحمیلی نیز افزایش پیدا می کند.

به گفته وی بالا بودن کیفیت زندگی حق مردم است، بنابراین باید سهم پرداختی مردم از جیب در نظام سلامت که هم اکنون حدود 60 درصد است، را کاهش دهیم.

شیخ الاسلامی گفت: باید تمام موارد و موضوعات نظام سلامت و درمان کشور سنجیده شود و اشکال کار مشخص و براساس آن راهکارها و برنامه ریزی های لازم انجام گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تخت های بیمارستان های ما خالی است، تصریح کرد: در این شرایط ضرورتی برای تاسیس تخت و بیمارستان جدید وجود ندارد و باید با توزیع عادلانه تخت های بیمارستانی مشکلات را برطرف کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موارد در نظام سلامت مدیریت تقاضا است و باید با مدیریت تقاضا مشکلات بخش سلامت و درمان را در کشور برطرف کرد که به نظر می رسد در این بخش به شدت دچار مشکل هستیم.

شیخ الاسلامی یادآور شد: در کشور ما هزینه زیادی برای نظام سلامت می شود، این در حالی است که بسیاری از مردم، پزشکان و اقشار دیگر ناراضی هستند به همین دلیل باید این مشکل را با در نظر گرفتن تمام دلایل و علل کار برطرف کرد.

وزیر تعاون همچنین در خصوص توزیع پزشکان نیز خاطر نشان کرد: در کشور ما توزیع پزشکان چقدر عادلانه صورت گرفته؟ و اینکه چه نظامی بر عملکرد پزشکان و مراکز درمانی به صورت پیوسته نظارت می کند؟ و این موارد نیز باید بررسی، ارزیابی و راهکاری برایش در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: نظام سلامت زمانی در حد مطلوب است که تمامی بخش ها و زیرمجموعه ها به درستی عمل کنند و رابطه بسیار مناسبی بین شان وجود داشته باشد. به هر حال سازمان بیمه سلامت باید در تعیین نرخ دارو نظر داشته باشد و در شورای تدوین داروها و همچنین مدیریت هزینه ها نظرات کارشناسی ارائه دهد.

به گفته شیخ الاسلامی بحث هم‌پوشانی بیمه ای نیز در سازمان بیمه سلامت دیده شده که باید رفع شود و همچنین مرز میان بیمه پایه و تکمیلی مشخص شود و همچنین بسته جدید بیمه خدمات پایه بازتعریف شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اعلام هشدار نسبت به بیماری های نوپدید گفت: در حال حاضر شاهد شیوع بیماری هایی هستیم که پیش از این سابقه نداشته و یا ریشه‌کن شده اند، از جمله می توان به گزارش هایی در زمینه شیوع سل اشاره کرد.

وی اضافه کرد: باید با آینده پژوهی مشکلات و چالش های پیش روی نظام سلامت دیده شود و همچنین براساس آن برای آینده تدابیر لازم در نظر گرفته شود.

شیخ الاسلامی گفت: طرح جامع سلامت کشور، تدوین نظام جامع محور و جامع نگر در نظام پزشکی، تدوین سیاست گذاری، ارزیابی و نظارت در حوزه سلامت، رفع هم‌پوشانی بیمه ای، تدوین نقش نظارتی سازمان بیمه سلامت و ساماندهی تعرفه ها، تدوین نظام نوین اطلاع رسانی و... از جمله اقداماتی است که باید سرلوحه فعالیت در سازمان بیمه سلامت قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود در خصوص بدهی‌های وزارت بهداشت نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر بدهی های ما روند بسیار خوبی پیدا کرده به طوریکه تامین اجتماعی هم اکنون دیگر به وزارت بهداشت بدهی ندارد و هیچ اولویتی به جز پرداخت مطالبات نداریم و همچنین با وزارت بهداشت همکاری مرتبط و مشترک داشته و در تصمیم گیری های مرتبط با آنها مشورت می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha