سلامت نیوز: شیوه نامه تمدید کسر حق بیمه تکمیلی مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی و عقد قرارداد جدید با شرکت بیمه دی برای بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران (از یکم آبان سال جاری به مدت یک سال) به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، براساس این شیوه نامه، حق بیمه درمان تکمیلی طی مدت یادشده برای هر نفر ماهانه مبلغ 104 هزار و 500 ریال بوده و باید نسبت به کسر مالیات متعلقه از این مبلغ اقدام شود.

همچنین واحدهای اجرایی می توانند برای اصلاح میزان حق بیمه موضوع این دستوراداری در سیستم مکانیزه، از منوی تعهدات بلندمدت قرارداد بیمه تکمیلی، نسبت به تغییر مبلغ حق بیمه مربوطه اقدام کنند.

براساس این شیوه نامه و باتوجه به درخواست کانون عالی مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی مبنی بر حفظ یکپارچگی پوشش بیمه ای برای تمامی مستمری بگیران، ضروری است ترتیبی اتخاذ شود که حق بیمه موضوع قراردادهای منعقده قبل از صدور این دستور اداری با سایر شرکت های بیمه گر، صرفاً تا زمان پایان قراردادهای موضوع از حقوق مستمری بگیران کسر شود.

در راستای اجرای بند یادشده ضروری است ادارات کل تأمین اجتماعی استان ها نسبت به احصاء مشخصات قراردادهای منعقده توسط کانون های استانی و شهرستانی با سایر شرکت های بیمه گر اقدام و مراتب را تا پانزدهم آبان ماه امسال به اداره کل امور فنی مستمری ها اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha