سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی روانپزشکان ایران با بیان اینکه بایستی بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، 10 درصد تختهای بیمارستانی کشور به خدمات روانپزشکی اختصاص یابد، گفت: متاسفانه در حال حاضر کمتر از 40 درصد بیمارستانهای دولتی، 10 درصد تختهای خود را به بیماران روانی اختصاص داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر پرویز مظاهری افزود: عدم تامین بودجه یک علت عمده برای عدم  اجرای کامل این قانون است. اگر این رویه به همین منوال ادامه پیدا کند، قطعا با کمبود جدی تختهای بستری برای درمان بیماران روانپزشکی مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه از برگزاری بیست و نهمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران طی روزهای 11 تا 13 آبان ماه امسال در سالن همایشهای بیمارستان میلاد خبر داد و گفت: به روز رسانی اطلاعات جامعه روانپزشکی کشور از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

مظاهری با بیان اینکه همایش سالانه انجمن روانپزشکان در قالب 14 سمپوزیوم برگزار می‌شود، عنوان کرد: روانپزشکی اورژانس، تازه‌های اختلالات دوقطبی، بیش فعالی در بزرگسالان، اختلالات خواب، اختلال وسواس جبری تازه های آن، آموزش قوانین و مشکلات حرفه ای، نگاهی تازه به بینش در ذهن، دستیاری روانپزشکی فرصتها و چالشها، توانبخشی در بیماران مزمن عصبی و روانی، روانپزشکی و رسانه، تازه های روان درمانی، ادبیات و روانپزشکی، سلامت روانی زنان و روانپزشکی روان‌تنی عناوین برگزاری این سمپوزیوم ها هستند که هر یک توسط 5 تن از اساتید علم روانپزشکی ارائه می شوند.

دبیر بیست و نهمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان با تاکید بر ضرورت توجه به اورژانس روانپزشکی گفت: در این همایش بر مباحثی نظیر استانداردسازی اورژانسهای روانپزشکی، کنترل بیماران بی قرار و پرخاشگر، آموزش اورژانس های روانپزشکی در برنامه های دستیاری تمرکز خواهیم کرد.

وی افزود: اورژانسهای روانپزشکی به ویژه از 5 سال گذشته مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت و انجمن علمی روانپزشکان قرار گرفته است. باید در نظر داشت که اورژانسها از حیث صدماتی که احتمال دارد از سوی بیمار متوجه اطرافیان شود، از جمله موارد هزینه ساز برای خانواده ها، افراد و جامعه است و لازم است به آن توجه شود.
مظاهری در پایان اضافه کرد: مراسمی نیز در راستای پاسداشت از زحمات و مقام علمی دکتر سید احمد جلیلی رئیس سابق و مشاور عالی انجمن روانپزشکان و نماینده انجمن جهانی روانپزشکی در منطقه آسیای جنوب غربی، در این همایش برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha