سلامت نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول باید همگام و همسو با ناجا در راستای برخورد با پدیده شوم اعتیاد قدم بر دارند. م

هرداد بذرپاش در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادان و افراد کارتن خواب در سر کلانتری هفتم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حضور یافته بود در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید فکر می‌كنید راهکار اساسی در برخورد با مقوله معتاد چیست و چگونه می‌شود محلات پایتخت را از وجود این افراد پاک کرد؟ گفت: پدیده ناشایست اعتیاد آسیب جدی به جامعه وارد آورده و برای رفع این معضل مبارزه فرهنگی با مدل‌های مختلف جوامع شهری باید انجام پذیرد. وی گفت: ساختار و نحوه برخورد با معتاد باید اصلاح شود و تغییر یابد.

بذرپاش ادامه داد: قانون برخورد با عمده فروش، خرده فروش و مصرف‌کننده موادمخدر باید تشدید شود و قوانین جدیدی در مجلس شورای اسلامی در راستای برخورد با این پدیده شوم به تصویب برسد.

نماینده مردم شهر تهران در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امروز شاهدیم پلیس پایتخت عملکرد خوب و کارنامه درخشانی در بحث برخورد با پدیده شوم اعتیاد، دستگیری مواد فروشان و جمع‌آوری معتادان و افراد کارتن خواب از خود نشان داده است، یادآور شد: همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید همگام و همسو با پلیس برای ریشه کنی این پدیده شوم اجتماعی گام برداشته و در بحث جمع‌آوری معتادان به نیروی انتظامی کمک کنند. در ادامه علی اکبر زارعی نماینده مردم شهر تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به سوال مذکور گفت: متاسفانه امروز ما در کشور شاهد این پدیده شوم و بلای خانمانسوز که برخی از خانواده‌ها و نسل جوان را درگیر خود کرده است، هستیم.

وی اضافه کرد: قوانین قبلی که در مجلس تصویب شده است قوانین خوبی بود و دست قوه قضائیه و نیروی انتظامی را در برخورد با قاچاقچی و معتاد تا حدودی باز گذاشته اما در بحث جمع آوری که به نگهداری و ترک اعتیاد معتاد ختم می‌شود ناهماهنگی‌هایی وجود دارد. امروزه ما شاهدیم در محلات جنوبی پایتخت پدیده اعتیاد نمود بیشتری داشته و این معضل باعث آزردگی، سلب آرامش و آسایش اکثر خانواده‌های ساکن در این مناطق که اغلب از خانواده‌های محترم شهدا و مردم متدین شهر تهران هستند، شده است.

آنچه که مردم از نمایندگان خود در مجلس انتظار دارند، تشدید برخورد با پدیده شوم اعتیاد، تصویب قوانین قوی و محکم برای برخورد با قاچاقچیان، موادفروشان و خرده‌فروشان و نظارت بر حسن اجرای اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه است.
منبع: روزنامه تهران امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha