رئیس انجمن تالاسمی ایران با بیان این مطلب که چالشهای قبلی در حوزه داروهای بیماران تالاسمی کمتر شده است، اظهارداشت: داروهای تزریقی بچه های تالاسمی بر اساس نیاز واقعی آنها توزیع نمی شود.

سلامت نیوز: رئیس انجمن تالاسمی ایران با بیان این مطلب که چالشهای قبلی در حوزه داروهای بیماران تالاسمی کمتر شده است، اظهارداشت: داروهای تزریقی بچه های تالاسمی بر اساس نیاز واقعی آنها توزیع نمی شود.

دکتر مجید آراسته در گفتگو با مهر اظهارداشت: خوشبختانه چالشهای شدیدی که در زمینه تامین داروهای بیماران تالاسمی در کشور وجود داشت، در حال حاضر کمتر شده اما همچنان شاهد توزیع ناعادلانه داروهای این بیماران در شهرستانها هستیم.

وی با اعلام اینکه داروهای تزریقی بیماران تالاسمی بر اساس نیاز واقعی آنها توزیع نمی شود، افزود: یکی از مشکلات بیماران تالاسمی در شهرستانها، دسترسی به دارو است. به طوریکه توزیع داروهای تزریقی در مراکز استانها بهتر از شهرستانهایی است که دورتر از مراکز واقع شده اند و دارو در آن شهرها توزیع می شود.

آراسته با اشاره به سامانه ای که سازمان غذا و دارو برای ثبت اطلاعات دارویی بیماران راه اندازی کرده است، گفت: انتطار می رود با تکمیل شدن این سامانه، مشکلات بیماران تالاسمی در دسترسی به دارو کمتر شود و داروها بر اساس نیاز واقعی بیماران توزیع شود.

رئیس انجمن تالاسمی ایران در ادامه با اعلام اینکه بچه های تالاسمی در زمینه داروهای خوراکی هیچ مشکل و کمبودی ندارند، افزود: با همکاری شرکت سوئیسی با یک شرکت دارویی در کشور، تولید داروی خوراکی بیماران تالاسمی با همان کیفیت سوئیسی در داخل انجام می شود و علاوه بر تامین نیاز داخلی، زمینه صادرات این دارو نیز فراهم می شود.

وی در ارتباط با میزان توزیع داروهای تزریقی بیماران تالاسمی در کشور، گفت: در حال حاضر بین 700 تا 800 هزار ویال داروی تزریقی در ماه بین بیماران توزیع می شود که نیاز واقعی بین 1 تا 1.2 میلیون ویال است.

آراسته ادامه داد: اگر بتوانیم این میزان داروی تزریقی را از طریق سامانه ثبت اطلاعات دارویی در کشور توزیع کنیم، مشکل بیماران تالاسمی تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha