سلامت نیوز: تا زمان ساخت مسکن مطمئن برای زلزله زدگان، مردم منطقه باید به اتاقک ها منتقل شوند چراکه چادرها نمی توانند آنها را در برابر سرما و بیماری ها محافظت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مناطق زلزله زده ورزقان گفت: سرمای شدید، حیوان گزیدگی و بیماری های عفونی و پوستی به دلیل در دسترس نبودن آب و امکانات بهداشتی مناسب سلامتی مردم منطقه را تهدید می کند.

وی افزود: روند رسیدگی به مطالبات بهداشتی و درمانی مردم ساکن در مناطق زلزله زده مطلوب بوده و این وزارتخانه هرچه در توان دارد برای رفع مشکلات مردم منطقه به کار می بندد.

وی ادامه داد: مسئولان قول داده اند همزمان با ساخت و ساز منازل مسکونی مردم اقدامات لازم را در خصوص بازسازی و مرمت خانه ها و مراکز بهداشتی انجام دهند.

دکتر وحید دستجردی بر لزوم شتاب در این اقدام تاکید کرد و گفت: هر چه قدر در زمینه بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی کار بکنیم در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

وی از مسئولان خواست بخشی از بودجه های اختصاص یافته به مناطق زلزله زده را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا همانند گذشته تامین دارو و امکانات بهداشت مورد نیاز منطقه به شکل رایگان صورت گیرد.

وزیر بهداشت در این سفر از روستاهای زلزله زده زغن آباد، چایکندی و سرند بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات بهداشتی منطقه قرار گرفت.

وی سپس به منظور بازدید از بیمارستان اهر راهی این شهر شد.بیمارستان اهر در حادثه زلزله آسیب دیده و طبقات دوم و سوم آن غیر قابل استفاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha