سلامت نیوز: آب میوه‌های بسته‌بندی و نوشابه‌های ورزشی علاوه بر نوشابه‌های گازدار موجب چاقی و اضافه وزن در افراد به ویژه دانش‌آموزان می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محققان دانشگاه میشیگان با انجام بررسی‌هایی روی 1900 مدرسه در آمریكا دریافتند كه دسترسی آسان به انواع مدل‌های آب میوه و نوشابه‌های ورزشی در مدارس باعث ایجاد چاقی و اضافه وزن در بین دانش‌آموزان شده است.

براساس این گزارش محققان افزودند مصرف نوشابه‌های ورزشی و آب میوه‌های بسته‌بندی شده توسط كودكان و نوجوانان در مدارس با داشتن مقادیر عظیم انرژی و قندها و شكرهای افزوده شده آنها را بیشتر در معرض چاقی و بیماری‌های وابسته به آن قرار می‌دهد.

نتایج حاصل از این گزارش با وجود این خطرات حاكی از آن است كه باید اقدامات مفیدی علیه خوردن این نوشیدنی‌های مضر صورت گیرد و لازم است كودكان و نوجوانان را به جای استفاده از آنها به نوشیدن مایعات سالم مانند آب، شیر و دوغ‌های خانگی تشویق كرد و خوردن میوه را جایگزین آب میوه‌های بسته‌بندی شده در آنها كرد.

به گفته محققان عادت به مصرف آب بسیار مفید بوده و در بزرگسالان نیز موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود كه در صورت نوشیدن آن قبل از خوردن غذا باعث كاهش اشتها شده كه در نهایت منجر به كاهش وزن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha