سلامت نیوز: برای نخستین بار انجام پیشرفته ترین عمل های کبد و مجاری صفراوی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پذیر شد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر محمد ناصر توتونی متخصص جراحی پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :تاکنون انجام عمل های پیشرفته کبدی از جمله سرطان های مجاری صفرا ، سرطان کیسه صفرا و تومورهای بدخیم و خوش خیم کبدی در شیراز و یا خارج از کشور انجام می شد.

وی اظهار داشت : با تجهیز و راه اندازی مرکز دیالیز و پیوند اعضاء منتصریه و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز امکان انجام این گونه عمل ها در مشهد نیز فراهم شد .

توتونی خاطر نشان کرد : امکان انجام عمل های پیشرفته کبدی از دو ماه پیش در مرکز منتصریه امکان پذیر شده است و تا کنون سه بیمار مبتلا به بیماریهای حاد کبدی و صفراوی در این مرکز با موفقیت مورد عمل جراحی قرار گرفته اند.

وی در خصوص عمل های پیشرفته کبدی که در این مرکز انجام شده است اظهار داشت : نخستین عمل بر روی یک بیمار 62 ساله مبتلا به سرطان کیسه صفرا انجام شد که در این عمل ، نسوج لنفاوی ناف کبد ، بخشی از لوب راست و بخشی از لوب چپ کبد برداشته شد و مجرای صفراوی به روده با موفقیت پیوند زده شد و در حال حاضر بیمار با حال عمومی رضایتبخش از این مرکز مرخص شده است .

وی با اشاره به اینکه این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به بیماران ساکن در استان توانمندی ارائه خدمات به دیگر بیماران سایر نقاط کشور را نیز داراست اظهار داشت : انجام عمل برداشت همانژیوم حاد کبدی با قطر 25 سانتی متر بر روی یک خانم 50 ساله اهل دامغان و انجام عمل سرطان پیشرفته کیسه صفرا و برداشت بخشی از چربی شکمی ، بخشی از نسوج لنفاوی ناف کبد ، لوب راست و بخشی از لوب چپ از دیگر عمل های پیشرفته انجام شده در این مرکز به شمار می رود .

متخصص جراحی پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه انجام عمل های پیشرفته کبدی و مجاری صفراوی به دلیل مجاور بودن با عروق حیاتی به صرف زمان و تبحر زیادی نیاز دارد و یک اشتباه ممکن است صدمات جبران ناپذیری را بر بیمار وارد کند اظهار داشت : عمل های جراحی مجاری صفراوی بیش از 12 ساعت زمان می برد .

وی با اشاره به اینکه حضور متخصصین بیهوشی پیوند اعضاء و تکنسین های گروه جراحی به عنوان یکی از ارکان اساسی تیم جراحی به شمار می رود اظهار داشت : با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز در حال حاضر این گروه برای انجام عملهای پیشرفته از آمادگی لازم برخوردار است.

وی در خصوص برنامه ریزی برای انجام عمل پیوند کبد اظهار داشت : تمامی اقدامات انجام شده برای تربیت نیروی انسانی انجام شده است و با تجهیز بخش پیوند کبد به دستگاه های مورد نیاز تا دو ماه آینده این بخش نیز راه اندازی می شود .

متخصص جراحی پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در باره فعالیتهای کلینیک پیوند کبد در مرکز منتصریه اظهار داشت : در حال حاضر بیماران دچار نارسایی کبد ، بیماران پیوند کبد ، و افراد مبتلا به سرطان کیسه و مجاری صفراوی در این مرکز خدمات مراقبتی را روزهای فرد هر هفته دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha