سلامت نیوز: هشت وسیله کمک آموزشی و جراحی چشم توسط دو پژوهشگر مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختراع شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این تجهیزات توسط دکتر امیرحسین وجدانی و دکتر مسعود شفیعی دستیاران چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شده اند.

دستگاه نگهدارنده کره چشم، یونیت جراحی چشم، کانفورمر قابل اتساع، سلیکون تیوب فلوراسانت، استریلایزردستگاه تونومتر گلدمن، طراحی دو سرنگ برای نمونه برداری از اتاق قدامی چشم و تزریق در اتاق خلفی و ساکشن دستگاه الکتروکوتر تجهیزات ساخته شده توسط این پژوهشگران هستند.

دکتر شفعیعی یکی از مخترعان تجهیزات چشم پزشکی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق تحقیقات انجام شده اکثر وسایل آموزشی و کمک آموزشی اختراع شده تاکنون نمونه مشابه نداشته و برای نخستین بار و به منظور ارتقا کیفیت جراحیهای چشم و آموزش دانشجویان ساخته شده اند.

وی افزود: برخی از این تجهیزات پزشکی هم اکنون در مرحله تولید نیمه صنعتی قرار دارند و با اخذ مجوزهای مربوط می توانند به مرحله تولید انبوه رسیده و به سایر کشورها صادر شوند.

دکتر وجدانی دیگر پژوهشگر چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه تجهیزات پزشکی وارداتی هزینه بسیار بر اقتصاد کشور تحمیل می کنند گفت: باتوجه به توان مناسب کشور از جمله نیروی کار و متخصص می توان بسیاری از این دستگاهها را در کشور بومی سازی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha