سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: نتایج بررسی هزار پرونده طلاق در دادگاههای جنوب شرق و شمال غرب تهران نشان می دهد که فقر مهارتهای ارتباطی علت 40 تا 45 درصد طلاقهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، جلال یونسی در دهمین همایش کشوری پرستاری کودکان در سخنرانی خود با عنوان "باریک بینی و جزئی نگری در تربیت فرزندان نوع جدیدی از آزارگری کودکان" اظهار کرد: همواره در مشاوره های پیش از ازدواج به ریزبینی و باریک بینی زنان و مردان توجه می شود.

وی ادامه داد: متأسفانه میزان طلاق در جامعه ما بالاست. برای طلاق همواره 5 تا 6 عامل را برمی شمارند که یکی از آنها جزئی نگری و ریزبینی و دیگران را با خط کش خود سنجیدن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: جزئی نگری از وسواس ناشی می شود در آزمون روشاخ افرادی که پاسخهای جزئی نگر می دهند نشان از وسواس دارد. افراد جزئی نگر و وسواسی که ازدواج کند در زندگی مشترک به مشکلاتی دچار می شود.

یونسی با بیان اینکه 90 نوع وسواس وجود دارد که شستن مداوم دست یکی از آنهاست، گفت: افراد جزئی نگر ظرفیت ابتلا به بیماری وسواس را دارند و به این افراد استرس روحی روانی بیشتری وارد می شود.

وی با بیان اینکه در جامعه تمایل به بی عیب و نقصی است، ادامه داد: خانواده های ایرانی به دنبال پخش سریالهای ایرانی به دنبال الگوهای بی عیب و نقص هستند که می توان برای درمان به آنها توصیه کرد که مدام به خود متذکر شد که من باید عیب و نقص و کمبود داشته باشم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه اضطراب اجتماعی به علت اهمیت بیش از اندازه دادن به دیگران است، افزود: نماز بمبی از اعتماد به نفس است.
یونسی بخش دیگری از درمان را ناقص سازی آنها برشمرد و افزود: باید مدام به این افراد گوشزد کرد که کارها را نیمه تمام بگذارند دو سوم اتاق را تمیز کن و یک سوم را دست نخورده بگذار.
 
وی ادامه داد: در نتایج بررسی که در سال 90 در مجله روانشناختی معتبر چاپ شد هزار پرونده طلاق در دادگاههای جنوب شرق و شمال غرب تهران بررسی شد که نشان داد فقر مهارتهای ارتباطی علت 40 تا 45 درصد طلاق هاست. دومین علت عدم تناسب خصوصیات شخصیتی دختر و پسر است به طور مثال مرد برون گرا نمی تواند با زن درون گرا زندگی خوبی داشته باشد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: سومین علت اختلالات بالینی افسردگی، اضطراب و وسواس هاست، چهارمین علت مباحث اقتصادی است و مشکلات جنسی علت 20 درصد طلاق هاست همچنین رفتارهای پرخطر نظیر اعتیاد و... و دخالتهای والدین از دیگر عوامل طلاق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha