سلامت نیوز: سازمان غذا و داروی آمریکا در یک گزارش جدید هشدار داد شمار زیادی از داروهایی که از طریق اینترنت فروخته می‌شوند تقلبی هستند و به مصرف‌کنندگان آنها آسیب می‌رسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان این سازمان در یک مطالعه آماری جدید به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد مشتریان این قبیل داروهای اینترنتی افزایش یافته است این در حالی است که بسیاری از این داروها تقلبی و غیراستاندارد هستند و می‌توانند آسیب‌های جدی به بدن وارد کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان غذا و داروی آمریکا در همین راستا یک برنامه ملی تحت عنوان Besaferx راه‌اندازی کرده است که هدف از آن افزایش سطح آگاهی عمومی و اطلاع‌رسانی درباره خطرات فزاینده استفاده از این داروها است.

در این گزارش تاکید شده است که داروهای اینترنتی به جای اینکه تاثیر درمانی داشته باشند در اغلب موارد آلوده هستند، تاریخ مصرف آنها گذشته است و یا حتی اساسا حاوی ترکیبات بی‌تاثیر و غیرفعال هستند. علاوه بر اینها حتی در برخی موارد مشاهده شده که داروهایی که از طریق آنلاین خریداری می‌شوند حاوی مواد نامناسب و یا حتی ترکیبات سمی مثل آرسینک هستند به همین دلیل مصرف‌کنندگان این داروها اغلب بیمار می‌شوند و یا حتی ممکن است این انتخاب منجر به مرگ آنها شود. در موارد معمول‌تر نیز این داروهای تقلبی موجب افزایش مقاومت بدن در برابر داروهای واقعی می‌شود و یا عوارض جانبی جدیدی بر جای می‌گذارند و در برخی موارد نیز با سایر داروها به شکل خطرناکی تداخل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha