عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نسبت به ناکارآمدی طرح پزشک خانواده انتقاد کرد.

دکتر فخرالدین حیدری در گفتگو با مهر، تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته از طرح پزشک خانواده، تعداد پزشکان این طرح در حال کم شدن است و همین مسئله باعث بروز مشکلات گردیده است.

وی ادامه داد: تعداد پزشکانی که در حال حاضر در استان کردستان، در طرح پزشک خانواده حضور دارند، به مراتب کمتر از زمان شروع طرح است.

حیدری، تایید این موضوع از سوی معاون سلامت وزارت بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: دکتر علویان، ضمن قبول این مشکل، قول داد که طی یک دو ماه آینده نسبت به تامین پزشک در سطح استان مورد اشاره اقدام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، فرآیند کلی طرح پزشک خانواده را نیز چندان مثبت و مطلوب ندانست و افزود: متاسفانه طرح پزشک خانواده پس از گذشت چند سال از اجرای آن، هنوز نتوانسته رضایت مردم را تامین کند.

به گفته وی، طرح این مشکلات با مسئولان اجرایی، طی چند نوبت از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شده اما آن طور که باید و شاید، انتظارات را براورده نساخته است.

حیدری تاکید کرد: البته نیاز است که مجلس دوباره طرح موضوع کند و از مسئولان مربوطه بخواهد که گزارش کار دهند. زیرا، نمی توان نسبت به سلامت مردم بی اعتنا بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha