سلامت نیوز: مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: پزشکی قانونی شهرستان بهشهر برای ۵ کشته سیل بهشهر جواز دفن صادر کرده است و متأسفانه یک گواهی فوت و جواز دفن علی‌رغم آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت توسط پزشک بخش خصوصی صادر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی عباسی، با اعلام این خبر افزود: روز گذشته پزشکی قانونی شهرستان بهشهر برای یک دختر 11 و یک زن 30 ساله که مادر و دختر بودند و 3 نفر مرد که دو نفر از آنها 54 ساله و یک نفر 48 ساله بودند جواز دفن صادر کرد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران متوفی دیگری که گواهی فوت و جواز دفن وی توسط پزشک بخش خصوصی صادر شده زن و 67 ساله است.

اسامی درگذشتگان سیل بهشهر عبارتند از نگین افغان نژاد 11 ساله، علیا کاظمی 30 ساله، حسین علی کوچک 54 ساله، غلامعلی محمد زاده 54 ساله و علی کاظمی 48 ساله. همچنین خانم ربابه باقری نیز که گواهی فوت وی خارج از سازمان پزشکی قانونی صادر شده، 67 ساله بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در خصوص آمارهای ارائه شده متوفیان حادثه سیل بهشهر اظهار داشت: در حوادث جمعی، آمار تلفات بر اساس جواز دفن صادر شده توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام می شود و آمارهای اولیه بیشتر حدس و گمان هستند.

وی همچنین از پزشکان درخواست کرد به این نکته دقت داشته باشند که مطابق مندرجات ظهر پروانه های دفن وزارت بهداشت، صدور گواهی فوت و جواز دفن برای مرگهای غیرطبیعی حتماً باید توسط پزشکی قانونی صورت گیرد و از صدور گواهی فوت و جواز دفن در این موارد جداً خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha