سلامت نیوز : در مشاجرات خانوادگی، زنان آسیب بیشتری می بینند. حل مشکلات یک زوج بخش مهمی از زندگی مشترک آنان به حساب می آید به همین علت است که قبل از پیوند، نیاز به مشاوره وجود دارد زیرا بحث و جدل و تحمل استرس در طول سال ها ممکن است به زنان آسیب جدی وارد آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان  ؛ اختلافات زناشویی چگونه روی سلامت فرد تاثیر می گذارد؟ هنگام دعوا فشار خون و ضربان قلب بالا می رود. نفس کشیدن تند می شود و هورمون های استرس آزاد می شود. این هورمون ها به سیستم دفاعی بدن و سیستم درون ریز آسیب می رساند. با افت توانایی سیستم ایمنی چندین ساعت پس از دعوا، فرد به سرماخوردگی، ابتلا به ویروس و بیماری های دیگر مستعدتر می شود. دعواهای خانوادگی به ویژه بعد از دهه ۶۰ زندگی ممکن است باعث ناراحتی قلبی، عروقی شود. البته این ناراحتی ها به زنان ارتباط دارد و نه آقایان زیرا تاثیر این مشاجرات روی زنان بیشتر از آقایان است.

چرا زنان آسیب پذیرترند.

زنان به ارتباط عاطفی اهمیت زیادی می دهند.

زنان مسئولیت بیشتری به عهده می گیرند: از آن جا که مراقبت و پرورش فرزندان در زنان امری فطری است، هنگام بروز دعوا دچار استرس می  شوند. از آن جا که زنان نسبت به مردان بیشتر از مشکلات زندگی زناشویی آگاهند، عاطفی ترند و این امر به سلامت آن ها بیشتر لطمه می زند.زنان درباره مشاجرات خانوادگی بیشتر فکر می کنند: زنان مشاجرات را در ذهن خود مرور می کنند و به یاد آوردن آن به اندازه زمان مشاجره اثر خود را می گذارد. این امر باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود. حتی به یادآوردن مشاجره ای که دیروز یا سال گذشته رخ داده است نیز روی سلامت بدن تاثیر منفی می گذارد.

چگونه می توان اثر دعواهای زناشویی را کم کرد:

بهتر است زنان روی دعواها تمرکز نکنند و به نکاتی فکر کنند که باعث خوشحالی آن ها می شود.نتایج بررسی ها نشان می دهد، مهربانی و دلسوزی همسر هنگام این دعواها می تواند اثر مثبتی روی سلامت زنان بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha