دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 58461

پوست یكی از بخش های بسیارمهم بدن انسان و اولین نقطه ای است كه هركسی با آن ارتباط خواهد داشت، بهره مند بودن از یك پوست جوان و شاداب می تواند هم در ظاهر و هم در رفتارهای اجتماعی شما تاثیر داشته باشد.

پوست تان را با این كارها از بین نبرید
سلامت نیوز : پوست یكی از بخش های بسیارمهم بدن انسان و اولین نقطه ای است كه هركسی با آن ارتباط خواهد داشت، بهره مند بودن از یك پوست جوان و شاداب می تواند هم در ظاهر و هم در رفتارهای اجتماعی شما تاثیر داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ برای داشتن پوست سالم و شاداب لازم است عادت های مضری را كه باعث پیری پوست می شود، بشناسید و از آنها پرهیز كنید؛ در این مطلب به تعدادی از عادت های نادرست اشاره می كنیم.

رانندگی: هنگام رانندگی با نشستن در خودرو، روی قسمتی از بدن كه در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ضدآفتاب بیشتری بزنید؛ چرا كه تشعشعات خورشید پوست را چروك می كند و حتی می تواند رنگ آن را نیز تغییر دهد.

معاینه نشدن چشم: استفاده از لنز یا عینك هایی كه نمره آن قدیمی شده است باعث می شود فرد برای دیدن روی چشم فشار وارد كند و در نتیجه خط های ریز و چین و چروك دور چشم ظاهر می شود. بنابراین لازم است هرسال یك بار به چشم پزشك مراجعه كنند.

اخم كردن: حركت های مداوم عضله به شكل گیری خط اخم منجر می شود؛ سعی كنید از درهم كشیدن صورت و غنچه كردن لب كه چین و چروك و خط های دایمی ایجاد می كند، بپرهیزید.

استرس: استرس باعث لكه، جوش، كدری و جوش های ریز صورت می شود؛ بهترین راه حل این است كه به فعالیت هایی مانند یوگا، خواندن كتاب، پیاده روی و آشپزی بپردازید.

مصرف انواع شیرینی: مصرف بالای مواد قندی با آسیب رساندن به كلاژن باعث افتادگی پوست می شود؛ پس به جای مصرف قند مصنوعی از مواد دارای قند طبیعی مانند میوه استفاده كنید.

خشك شدن لب: لب شامل 3 تا 5 لایه سلولی است و خشكی پوست باعث پیری سریع آن می شود؛ بنابراین از مرطوب كننده لب حاوی وازلین، گیلیسرین و دیمتیكون استفاده كنید.

نداشتن تحرك: ورزش درمان همه مشكلات است؛ ورزش با افزایش جریان خون به پوست صورت نشاط می بخشد؛ از طریق تعریق، سموم بدن را دفع می كند و پوست های مرده را پاكسازی می كند تا پوست جدید دربیاید؛ ورزش نكردن، لكه های مربوط به سن را افزایش می دهد.

كمبود خواب: داشتن 8 ساعت خواب كامل كه توصیه تمام محققان است نه تنها به فرد نشاط می بخشد، بلكه باعث احیاء پوست نیز می شود؛ خواب ناكافی باعث كدری پوست و انسداد منافذ می شود.

رژیم گرفتن: بالا و پایین رفتن وزن به شل شدن فیبرهای موجود در پوست منجر می شود و به مرور زمان خط های چاقی و افتادگی به وجود می آورد؛ شاید كاهش وزن، مهم ترین هدف باشد؛ اما باید به شیوه صحیحی انجام شود؛ نخوردن غذا پوست را سریع تر خشك و پیر می كند.

نخوردن آب كافی: مصرف روزی 8 لیوان آب، میزان چین و چروك را كاهش می دهد، علاوه بر آن به پوست نشاط می بخشد؛ سعی نكنید از جایگزین هایی مانند چای یا قهوه به جای آن استفاده كنید؛ چرا كه كافئین خود باعث چروك شدن پوست می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha