سلامت نیوز : به گفته یک متخصص ارتوپدی، استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماران زیر 40 سال تا 90 درصد نتیجه‌بخش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فیروز مددی در کنگره ارتوپدی با بیان اینکه این نتیجه برای افراد بالای 40 سال هنوز کاملا مشخص نیست، افزود: با این حال بیمارانی هستند که با وجود داشتن سن بالا به این درمان پاسخگو بوده‌اند.عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در حال حاضر در بازسازی غضروف هم‌ قدم با کشورهای غربی جلو رفته‌ایم و مانند آنها کارهای علمی بزرگی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: برای درمان آرتروز نیز حدود چهار سال است که از سلول‌های بنیادی استفاده می‌شود که هنوز نتایج نهایی آن بر روی بیماران مشخص نیست.مددی درباره عمومیت استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های ارتوپدی، اظهار کرد: در مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز این کار انجام می‌گیرد به ویژه در مرکز تحقیقاتی رویان در این حوزه فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.

این متخصص ارتوپدی در خصوص شایع‌ترین بیماری‌های ارتوپدی، بیان کرد: بیماری‌های غضروف، تاندون و بیماری‌های استخوان، شایع‌ترین بیماری‌ها هستند و مشکلات عضلانی در ایران نسبت به باقی بیماری‌ها فراوانی کمتری دارند.به گفته وی، وجود وسایل نقلیه زیاد یکی از عوامل شیوع بیماری‌های ارتوپدی است و اگر بشود برای پیاده‌روی مردم راهی در نظر گرفت، بی‌شک از بسیاری از مشکلات کاسته خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در حال حاضر توریسم پزشکی در حوزه ارتوپدی زیاد است، افزود: بیمارانی از کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی و کویت برای درمان به ایران می‌آیند. همچنین از کشورهای فرانسه و کانادا نیز بیماران بسیاری جذب درمان‌های ارتوپدی ایران می‌شوند.مددی ادامه داد: دلیل جذب این بیماران با وجود بالا بودن هزینه این درمان‌ها در ایران، اعتمادی است که این بیماران به پزشکان ایرانی دارند. همچنین طول درمان در کشور ما نسبت به سایر کشورها کمتر است.

وی، گفت: بیشترین بیمارانی را که به ایران می‌آیند را بیمارانی تشکیل می‌دهند که به تعویض مفصل، طب ورزشی، ارتوپدی اطفال و درمان سرطان نیاز دارند.وی با بیان اینکه در حال حاضر در علوم پایه با همت مسوولین بسیار پیشرفت کرده‌ایم، اظهار کرد: این تحقیقات در حوزه غضروف، رشد استخوان‌ها، صفحات رشد، سرطان‌های استخوان و رباط‌ سازی در مفصل‌ها و کنترل بیماری‌های مادرزادی صورت می‌گیرد.این متخصص ارتوپدی در پایان اظهار کرد: در گذشته بسیاری از بیماران ما برای درمان به خارج از کشور مراجعه می‌کردند، اما در حال حاضر بسیاری از پزشکان ایرانی برای حضور در کنگره‌ها و سمینارهای خارجی دعوت به عمل می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha