سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 58489
سلامت نیوز : بسیاری از زنان در مراحلی از زندگی خود دچار بدخلقی و خستگی مفرط می شوند. این حالات که ارتباط مستقیمی با شرایط فیزیولوژیکی زنان دارد، قابل درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ آیا تغییر خلق و خو، امری طبیعی است؟این حالت روحی ممکن است ژنتیکی باشد. در ۵۰ تا ۸۰ درصد موارد عادت هایی مانند خوردن، حرکت کردن، خوابیدن و فکر کردن در ژن ها وجود دارد و منتقل می شود. از طریق آزمایش ژنتیکی، پزشک می تواند دریابد که آیا برنامه غذایی خاصی و یا مصرف مکمل ها برای چنین افرادی مفید است یا نه.

آیا دچار خستگی مفرط شده اید؟خواب بیش از حد ممکن است در اصل نتیجه خستگی مفرط باشد. بیشتر زنان بدون این که متوجه شوند، دچار خستگی مفرط هستند. برای مطمئن شدن از این موضوع باید آزمایش خون یا بزاق را انجام دهید تا میزان دو هورمون اصلی استرس به نام کورتیزول و DHEA مشخص شود.

آیا راه طبیعی برای کنترل سندروم پیش از قاعدگی وجود دارد؟ بله؛ مصرف ویتامین B6 ،چای کوهی و پنج انگشت برای کاهش دردهای پیش از قاعدگی موثر است.

آیا استرس باعث افزایش وزن و بدخلقی می شود؟ به احتمال زیاد،چنین است کورتیزول باعث افزایش فشار و قند خون می شود و سیستم ایمنی را نیز متعادل می کند. بالا بودن میزان کورتیزول باعث تراکم چربی به خصوص دور شکم می شود. راه حل این مسئله از بین بردن استرس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha