معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: 50 درصد بیماران روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند ،اما به لحاظ کیفی بین خدماتی که گروه هدف از ما انتظار دارند و آنچه که ما قادر به ارائه آن هستیم ، فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر کاظم نظم ده در دومین همایش تجلیل از خیرین و همیاران ستاد بیماری های روانی با اشاره به اینکه نباید از ادامه خدمت رسانی به این قشر غافل شویم، گفت: هر چند این ستاد توانسته در حوزه کاری خود بسیار موفق عمل کند اما نباید فراموش کنیم این بیماران نیازمند کمک ها و خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتری هستند.

معاون امور توانبخشی تاکید کرد: اگر در این حوزه اعتباری حدود 20 تا 30 میلیارد تومان تخصیص داده شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

او همچنین با اشاره به اقدامات خیرین در این ستاد گفت: در بسیاری از موارد خیرین از مسئولان سازمان ها ونهادهای مرتبط بسیار جلوتر حرکت می کنند.

سرپرست ستاد بیماریهای روانی مزمن نیز در این همایش گفت: این ستاد پیرو سیاست کلی معاونت توانبخشی که بازگرداندن گروه هدف به جامعه و خانواده است تلاش می کند بیماران روانی مزمن را با آموزش هایی لازم به سمت  این هدف سوق دهد.

دکتر علی رضا احمدیه افزود: در برنامه چهارم توسعه برای ایجاد شبکه بیماران روانی مزمن اعتباری اختصاص داده شده است که امیدواریم این اعتبار افزایش پیدا کند.

وی گفت: برای اینگونه بیماران فقط نباید به یک یارانه بسنده کرد بلکه باید به آموزش خانواده ها برای نگهداری این بیماران نیز توجه ویژه نمود.

سرپرست ستاد بیماریهای روانی مزمن خاطر نشان کرد: سعی ما بر این است که در سالهای آینده توسعه مراکز شبانه روزی توانبخشی بیماران روانی متوقف شده ، و با توجه به سیاست کلی سازمان بهزیستی تیم های سیار و مراکز روزانه مراقبت از بیماران روانی گسترش یابد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha