سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 58508

سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن نابینایان و کم‌بینایان کشور گفت: متأسفانه در بخش مواد مطالعاتی و امور فرهنگی، آن‌ طور که باید توسط سازمان‌های ذیربط برنامه و یا برنامه‌ریزی‌هایی برای نابینایان و کم‌بینایان وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علی‌اکبر جمالی روز گذشته در مراسم افتتاح اولین کتابخانه دیجیتالی گویایی کودکان نابینا و کم‌بینا در زنجان، اظهار کرد: این عده همیشه از کمبود مواد مطالعاتی در رنج هستند و نابینایان و کم‌بینایان در مقایسه با سایر افراد جامعه در خصوص تولیدات رسانه‌ها و کتاب‌ها به‌ویژه در بخش کودکان از سهم ناچیزی برخوردارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی گویای کودکان و نوجوانان نابینایان و کم‌بینایان افزود: در خصوص راه‌اندازی این کتابخانه، 8 استان در نظر گرفته شده بود که 3 استان به دلایل فیزیکی آمادگی راه‌اندازی این کتابخانه را نداشتند و استان‌های زنجان، کردستان، هرمزگان، آذربایجان‌ غربی و اصفهان برای این مهم در نظر گرفته شدند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی گویای کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا در سطح کشور، گام مهمی در جهت کمک به روشندلان کشور است.در ادامه این مراسم، محمدربیع احمدخانی مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان گفت: آمار دقیقی از نابینایان و کم‌بینایان در کشور و استان وجود ندارد و آمار موجود متفاوت است که باید با برنامه‌ریزی دقیق، این مهم انجام شود.

وی تصریح کرد: 74 کتابخانه فعال با 870 هزارجلد وجود دارد که همه این کتابخانه‌ها دارای اینترنت‌ هستند. کتابخانه عمومی اندیشه سپید (روشندلان) در بین ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، اداره‌ای مستقل و بی‌نظیر است که هیچ‌کدام از کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح استان‌ها از این ویژگی برخوردار نیستند.

این مقام مسئول با اشاره به تأمین منابع مورد نیاز نابینایان و کم‌بینایان، افزود: تأمین منابع به روز، یکی از نیازهای این افراد است که باید از چاپ این منابع مطلع شده و در جهت استفاده این عده تهیه شود. همچنین آموزش نابینان و کم‌بینایان نیز باید به روز شود.احمدخانی، ایاب و ذهاب این افراد را از دیگر مشکلات یاد کرد و ادامه داد: معرفی این مجموعه کتابخانه به خیرین، یکی از نیازها است که از وجود و امکانات این افراد در رفع نیازها باید استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha