سلامت نیوز : دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، با بیان اینکه تنها با اقدامات پیشگیرانه بهداشت دندان، می توان حجم اقدامات درمانی دندان پزشکی در کشور را کاهش داد گفت: سازمان‌های بیمه ای زمانی می توانند خدمات دندان پزشکی را تحت پوشش بیمه ای خود قرار دهند که حجم کارهای درمانی دندان پزشکی در کشور کاهش یابد در غیر اینصورت این سازمان ها توان پرداخت هزینه های بالای تمامی خدمات دندانپزشکی را ندارند.

دکتر اکبر فاضل در گفت و گو با ایسنا ، با تاکید بر اینکه بدون انجام اقدامات پیشگیرانه بهداشت دندان نمی توان انتظار داشت خدمات دندانپزشکی زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار بگیرد افزود: متاسفانه اغلب مردم جامعه با اقدامات لازم برای پیشگیری از بهداشت و انواع بیماری های دندان آشنا نیستند و زمانی به دندانپزشک مراجعه می کنند که تقربیا نیمی از دندان های آنها پوسیده و نیاز به درمان دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید تمامی اقدامات پیشگیرانه همگانی دندان را در جامعه نهادینه کرد گفت: با اجرای برنامه پیشگیرانه بهداشت دندان، میزان پوسیدگی های دندان کاهش می یابد و آن سرانه سلامتی که باید برای مردم اختصاص پیدا کند قابل قبول و منطقی خواهد بود و بدون انجام این اقدامات پیشگیرانه نمی توان انتظار داشت که تمامی خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرد.

فاضل در ادامه با بیان اینکه خدمات دندان پزشکی زمانی می تواند تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرد که حجم کارهای درمانی دندان پزشکی کاهش یابد، یادآور شد: تمامی پزشکان، متخصصین و رسانه ها باید در آموزش بهداشت دهان به مردم تلاش کنند تا با کاهش میزان پوسیدگی های دندان، بیمه ها تعداد محدود تری از بیماران یا بیماری ها را با هزینه های کمتری تحت پوشش خدمات بیمه ای خود قرار دهند.

رییس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد محدودتری از خدمات دندانپزشکی نظیر کشیدن دندان، پرکردن دندان های 6، جرم گیری و رادیوگرافی تحت پوشش بیمه ای قرار دارد.

وی همچنین در خصوص میزان دسترسی مردم به خدمات دندان پزشکی تصریح کرد: ما در برنامه دراز مدت خود تلاش کردیم حداقل 3006 مرکز درمانی شهری و روستایی را مجهز به خدمات دندانپزشکی کنیم به طوری که هر دندانپزشک حداقل دو مرکز بهداشتی شهری یا روستایی را تحت پوشش قرار دهد تا دسترسی مردم به خدمات فراهم شود.

دکتر فاضل در پایان یاد آور شد: خوشبختانه تمامی مراکز استان ها مجوز تاسیس دانشکده دندان پزشکی را دارند یعنی هر استانی می‌تواند به منظور ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی یک دانشکده دندان پزشکی با حداقل 30 هیات علمی در 10 رشته تخصصی راه اندازی کند تا ارجاع بیماران نیازمند به خدمات سطح 3 دندان پزشکی برای انجام خدمات تخصصی به این دانشکده ها امکانپذیر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha