سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 58531

سلامت نیوز :محمدرضا رحیمی صبح امروز در همایش روز جهانی غذا که در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به تشکیل سازمان غذا و دارو گفت: با کمال تاسف پس از 106 کشور جهان ما این سازمان را در کشور به تصویب رساندیم در حالی که باید جزو اولین‌ها می‌بودیم و آنهایی که سبب تاخیر در این راه‌اندازی شدند، در برابر بیماری‌هایی که ناشی از خوردن غذای ناسالم ایجاد شده یا جان افراد را به مخاطره انداخته مسئول هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: طبق گفته متخصصان 75 تا 80 درصد امراض در جامعه مربوط به غذاست و باید تولیدکنندگان مواد غذایی همواره انصاف و وجدان را در کار خود در نظر بگیرند نه اینکه برای تولید غذاهایی مانند سوسیس و کالباس از بدترین نوع گوشت یا سایر مواد استفاده کنند.

رحیمی خطاب به مسئولان غذا و دارو گفت: باید سعی کنید تا سامانه شبکه ملی غذا و دارو را طوری سامان ببخشید که افراد بی‌وجدان نتوانند وارد آن شوند و باید در انتخاب بازرسانی که در این شبکه می‌گمارید دقت کنید تا با سلامت مردم معامله نکنند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اکنون اکثر فروشندگان مواد غذایی موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خاطرنشان کرد: این موضوع پایین شهر و بالای شهر ندارد و اتفاقی است که همواره می‌افتد و دولت مسئول است و همه ما باید جوابگو باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به تولیدکنندگان مواد غذایی گفت: باید مراقب سلامت مواد غذایی که تولید می‌کنید باشید و سعی کنید جنس مرغوب تولید کنید و مردم را مانند خانواده خود بدانید.

رحیمی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخل باید سعی کنند تا با ارتقا کیفیت و فناوری‌های روز برندهای ایرانی را در منطقه سرآمد کنند گفت: ما خودمان هنوز نتوانسته‌ایم چای گیلان را که بهترین چای ایرانی است به نحو مطلوب جا بیاندازیم و با بسته‌‌بندی‌های مناسب و فناوری‌های نوین از آن استفاده کنیم ولی از آن طرف شاهدیم که چای با برندهای مختلف خارجی وارد می‌شود و به نوعی فقط رنگ چای به خورد مردم می‌دهند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: علامت‌های تجاری ما باید در منطقه مشهور باشد تا تمام کشورهای همسایه بگویند این جنس ایرانی مرغوب است نه اینکه فلان کشور که اندازه یک شهر ما هم نیست بگوید جنس ایرانی نخرید چون مشکل‌دار است.

وی اظهار داشت: ما باید نظارت را جدی‌تر بگیریم چرا که اکنون برخی جنس را با ارز مرجع وارد می‌کنند ولی با نرخ آزاد به مردم جنس می‌فروشند و باید حق مردم را از این دسته افراد بگیریم که این امر به تنهایی محقق نمی‌شود.رحیمی تصریح کرد: مگر تعزیرات ما کرکره چند مغازه را نمی‌تواند پایین بکشد یا چند رستوران را نمی‌تواند تعطیل کند همه ما باید مراقب باشیم و در این راستا هماهنگ عمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha