سلامت نیوز : احمد شیبانی پیش از ظهر امروز در همایش ملی روز جهانی غذا که در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی غذا «تعاونی های کشاورزی کلیدی برای تغذیه جهان است». چرا که در حال حاضر برخی کشورها در دنیا در تولید و مصرف غذا زیاد روی می‌کنند اما در برخی دیگر از کشورها حتی مردم از کوچکترین منابع غذایی محروم‌ هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: ولی خوشبختانه مردم ما در ایران از غذای سالم و کافی از نظر کمی و کیفی برخوردارند.شیبانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 هزار فرآورده‌هایی توسط صنایع غذایی در کشور تولید می‌شود تصریح کرد: این میزان نه تنها در داخل مصرف می‌شود بلکه به خارج از کشور نیز صادرات داریم و کشورهای دیگر به دلیل کیفیت بالای فرآوده‌های غذایی ایران و در عین حال حلال بودن آن به شدت از این محصولات استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی امنیت غذایی گفت: ایجاد مرکز تحقیقات حلال از اقدامات خوب این شورا بوده است چون در مسئله غذا علاوه بر سالم بودن بحث حلال بودن آن نیز مطرح است.سند روغن سالم از دیگر مصوبات شورای عالی امنیت غذایی است که شیبانی به آن اشاره کرد و افزود: همچنین تدوین سند گوشت و فرآورده‌های آن در سند شیر از دیگر مصوبات این شورا است که در ارتقای فرآورده‌های غذایی بسیار تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha