سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 58542

سلامت نیوز :  سامانه یکپارچه پایش غذا و دارو، سامانه توزیع شیر مصنوعی یارانه‌ای، سامانه کنترل اصالت و سلامت کالاهای اصالت‌محور و سامانه رسیدگی به شکایت و اطلاع‌رسانی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در تهران صبح امروز با حضور محمدرضا رحیمی – معاون اول ریاست جمهوری و دکتر مرضیه وحید دستجردی – وزیر بهداشت رونمایی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر بهروز جنت - معاون غذای سازمان غذا و دارو - در همایش ملی روز جهانی غذا که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، ضمن برشمردن مزیت‌های راه‌اندازی سامانه یکپارچه پایش غذا و دارو، عنوان کرد: به عنوان مثال با استفاده از این سامانه، مدت ترخیص مواد غذایی از گمرک بسیار کاهش می‌یابد.

وی در ادامه به فعالیت سامانه توزیع شیر خشک یارانه‌ای اشاره کرد و گفت: بازرسی‌های دقیقی در خصوص توزیع شیر خشک یارانه‌ای در سال 89 صورت پذیرفت که طی آن مصرف شیرخشک در کشور به 30 درصد کاهش یافت. این مسئله نشان می‌دهد که در توزیع این فرآورده‌ اشکالاتی وجود داشت به همین خاطر به سمت نظام‌مند کردن پروسه توزیع شیر خشک حرکت کردیم.

معاون غذای سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کارت‌های الکترونیکی شارژ یارانه‌ای برای دریافت شیرخشک، اقدام مهمی بود که در این راستا صورت پذیرفت، عنوان کرد: دستگاه‌های کارتخوان ویژه‌ای در داروخانه‌ها نصب شده است که از طریق آن شیرخشک را تنها به دارندگان کارت‌های الکترونیکی تحویل می‌دهند. علاوه بر اینکه این سامانه تمامی اطلاعات مربوط به توزیع شیرخشک را در اختیار ما قرار می‌دهد، می‌تواند زمینه مناسبی برای سیاست‌گذاری‌ در زمینه تغذیه با شیر مادر فراهم کند.

جنت ادامه داد: در حال حاضر معاونت دارو نیز مشغول اجرای این طرح است تا بیماران که داروهای یارانه‌ای دریافت می‌کنند بتوانند با استفاده از کارت‌های الکترونیکی قابل شارژ داروهای خود را از داروخانه‌ها دریافت کنند.در این مراسم علاوه بر تقدیر از واحدهای نمونه تولیدکننده مواد غذایی و اعطای نشان سلامت به آنها، از سامانه یکپارچه پایش غذا و دارو، سامانه توزیع شیر مصنوعی یارانه‌ای، سامانه کنترل اصالت و سلامت کالاهای اصالت‌محور و سامانه رسیدگی به شکایت و اطلاع‌رسانی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی رونمایی شد. بر این اساس اگر مردم شکایتی در خصوص مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی داشته باشند، می‌توانند در تهران با شماره 1490 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha