سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 58543

سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر در کشور 80 هزار فرآورده غذایی توسط صاحبان صنایع تولید می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر رفع نیاز داخل، این فرآورده‌ها را نیز به سایر کشورها صادر می‌کنیم و میزان استقبال کشورهای خارجی به دلیل کیفیت بالای فرآورده‌ها و حلال بودن آنها، بالاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر احمد شیبانی در همایش ملی روز جهانی غذا که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا تحت عنوان «تعاونی‌های کشاورزی، کلیدی برای تغذیه جهان است»، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه بعضی مردم در جهان در تولید و مصرف غذا زیاده‌روی می‌کنند، متاسفانه مردمی در برخی کشورهای فقیر زندگی می‌کنند که از دریافت کوچک‌ترین منابع غذایی محروم هستند.

وی ادامه داد: در ایران مردم از غذای سالم هم از لحاظ کمی و کیفی برخوردارند و 80 هزار فرآورده غذایی توسط صاحبان صنایع تولید می‌شود که علاوه بر رفع نیاز داخل، به خارج از کشور هم صادر می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اقدامات موثری در راستای ارتقای تولیدات غذایی در کشور صورت پذیرفته است، عنوان کرد: از جمله مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، می‌توان به ایجاد مرکز تحقیقات حلال در سازمان اشاره کرد. باید توجه داشت که حلال بودن غذا در کنار سالم بودن آن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

شیبانی ادامه داد: تدوین سند روغن‌های خوراکی، تدوین سند گوشت و فرآورده‌های پروتئینی و همچنین تدوین سند شیر و فرآورده‌های لبنی از جمله دیگر اسنادی بودند که در شورای عالی امنیت غذایی به تصویب رسیدند و امید است بتوانند از نظر کمی و کیفی باعث ارتقای فرآورده‌های غذایی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha