سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 58552

یكی از مشكلات برخی والدین، دردسر نخستین مرتبه‌ای است كه فرزندشان را به آرایشگاه می‌برند.

توصیه‌هایی برای كوتاه كردن موی كودكان
سلامت نیوز :  یكی از مشكلات برخی والدین، دردسر نخستین مرتبه‌ای است كه فرزندشان را به آرایشگاه می‌برند.در سنین كمتری چون نوزادی، خود والدین می‌توانند شانه‌ای كلفت‌تر را آرام روی سر نوزاد حركت دهند و موهای او را كوتاه كنند.این كار اگر همراه با حوصله و بازی‌گونه انجام گیرد نه‌تنها باعث ریختن ترس كودك از رفتن به آرایشگاه در سنین بالاتر می‌شود، بلكه به طور تدریجی حساسیت و ترس او را از بین می‌برد. با این حال شاید آگاهی‌های پی‌آمده بتواند آن دردسرها را كمتر كند:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ قبل از بلند شدن موهای كودك، ابتدا او را چند بار فقط برای تماشای كوتاه كردن موهای خود به آرایشگاه ببرید و بگذارید با دنیای درون آرایشگاه و اعمالی كه انجام می‌شود آرام آرام آشنا شود.در خانه بازی كوتاه كردن مو راه بیندازید و با آبپاش و شانه و قیچی اسباب‌بازی یا حتی به شكل شانه و قیچی درآوردن انگشتان دستتان، حین بگو بخند به موهای او یا همسر و بچه‌های دیگر آب بپاشید و به گونه‌ای آنها را كوتاه كنید كه تقلید كار آرایشگر باشد و رفتار خاص كوتاه كردن مو را درآورید.

همین كار را با موی عروسك‌ها و اسباب‌بازی‌ها می‌توانید انجام دهید.هنگام خستگی، بی‌حوصلگی، بهانه‌گیری، كلافگی، خواب‌آلودگی و گرسنگی او را به آرایشگاه نبرید.بچه‌ها علاقه‌ای بسیار به كشف و بررسی مسائل جدید دارند. از همین رو معمولا امكان ثابت نگه داشتن سر را از آرایشگر می‌گیرند. به آرایشگاهی بروید كه آرایشگر حوصله بیشتری برای وقت گذاشتن و كوتاه كردن موی سر كودكتان، حداقل در دفعات اولیه داشته باشد.

به آرایشگر بسپارید با آرامش بیشتری كار كند و حتماً مراقب باشد موهای كودك هنگام شانه زدن یا قیچی كردن كشیده نشود، بلافاصله ریزه‌های موی افتاده روی صورتش را كه سبب قلقلك یا آزار او می‌شود با برس پاك كند و...بعضی كودكان وقتی حین كوتاه كردن مو خود را در آینه نبینند تقلای كمتری می‌كنند و آرام‌ترند.

وسایل یا اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش را به او بدهید تا با آنها سرگرم شود.اگر موقعیتی پیش آید كه همسن‌وسالان آرام خود را حین كوتاه كردن مویشان ببیند، گام‌هایتان برای ایجاد اشتیاق در او سریع‌تر خواهد شدهر گاه متوجه شدید كودك خسته شده یا ترسیده و ناآرامی می‌كند، كار كوتاه كردن مو را متوقف كنید تا با ایجاد فاصله و وقفه، حوصله و آرامش به او بازگردد.حتی اگر امكان كوتاه كردن بقیه موهایش فراهم نشد، نیز نباید او را به‌زور روی صندلی نشاند. این كار سبب دلزدگی و نفرت وی از آرایشگاه و زحمت و دردسر بیشتر شما در دفعات آینده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha