سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5858

آمارها حاکی از آن است که یک سوم جمعیت جهان آلوده به میکروب سل هستند و عواملی همچون سوء تغذیه، بیماری‌های مزمن، نقص سیستم ایمنی و فقر منجر به بروز این بیماری در این افراد می شود.

دکتر « نادر اسماعیل نسب » عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان و دبیر هجدهمین کنگره سراسری سل با بیان این مطلب در گفت و گو با ایسنا، افزود: بهترین راه پیشگیری از سل، درمان سریع این بیماری در افراد مستعد است. چرا که میکروب بیماری تنها زمانی می تواند در افراد منجر به بروز بیماری شود که عواملی همچون سوء تغذیه، بیماری‌های مزمن و نقص سیستم ایمنی وجود داشته باشد.

وی از برگزاری هجدهمین کنگره سراسری سل خبر داد و گفت: این کنگره با هدف معرفی مباحث نوین و نگرش‌های جدید در زمینه سل، بسترسازی لازم جهت تبادل اطلاعات در مورد بیماری سل و پیشگیری از آن، بهره گیری از تجربیات افراد صاحب نظر داخلی در زمینه سل و آشنایی با مشکلات موجود به عنوان زمینه‌ای برای شروع تحقیقات بیشتر برگزار می‌شود.

دکتر اسماعیل نسب با اشاره به این که در این کنگره، نماینده سازمان بهداشت جهانی و رییس انجمن بین المللی مبارزه با سل حضور خواهند داشت، تصریح کرد: این کنگره دارای امتیاز بازآموزی بوده و در حاشیه آن کارگاه‌های آموزشی، همچون PCR نیز برای محققان و پژوهشگران شرکت کننده برپا می شود.

لازم به ذکر است، هجدهمین کنگره سراسری سل 24 تا 26 مهرماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری فجر کردستان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha