سلامت نیوز : یك هزار واحد مسكونی در مناطق زلزله زده شهرستان ورزقان و 500 واحد دیگر در شهرستان اهر تا پایان آبان ماه تحویل داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ جواد رشتبری معاون فرماندار ورزقان اظهارداشت: تاكنون عملیات دیوارچینی و سقف‌ریزی در 300واحد مسكونی به اتمام رسیده و در صورت ارسال بموقع مصالح ساختمانی و تداوم ساخت‌وسازها با روند مناسب فعلی تا پایان آبان ماه 700 واحد دیگر نیز دیوارچینی، سقف‌ریزی و آماده تحویل می‌شود. رشتبری با اشاره به انجام 97 درصد عملیات آواربرداری در روستاهای زلزله زده گفت: در مجموع شش هزار و 300واحد مسكونی اعم از واحدهای ساكنان دائمی و فصلی باید بازسازی شود كه به تدریج ساخت و سازها انجام و تحویل زلزله زدگان می‌شود.

رضا صدیقی فرماندار اهر نیز تصریح كرد: 500 واحد مسكونی در روستاهای زلزله‌زده این شهرستان تا آبان سقف‌ریزی و برای اسكان خانوارهای خسارت دیده آماده می‌شود. دولت برای روستانشینان در صورت آماده نشدن بموقع واحدهای مسكونی پیش‌بینی‌های دیگری دارد و بدین منظور اتاقك‌های 12متری آماده شده و در اختیار آنان قرار گرفته تا به صورت موقت اسكان یابند. هر خانواده در صورت سكونت در اتاقك‌ها صاحب حمام و سرویس‌های بهداشتی خواهند شد كه احتمال دارد قسمتی از اعتبار مورد نیاز برای این كار توسط خود زلزله زدگان تأمین شود. برای نگهداری احشام نیز سازه‌های 24متری در نظر گرفته شده كه تعدادی از این سازه‌ها در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته و تا یك ماه آینده بقیه نیاز آنان به این اماكن تأمین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha