سلامت نیوز :یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معتقد است که تلاش متخصصان انفورماتیک در حوزه سلامت الکترونیک کشور بی‌تردید عقب ماندگیهای کشور در این زمینه را جبران خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر حمید مقدسی با اشاره به برگزاری اولین کنگره بین‌المللی سلامت الکترونیک گفت: برگزاری این کنگره تصویر روشنی از سلامت الکترونیک ارایه می‌کند که با توجه به نفوذ IT در ابعاد مختلف اجتماعی جوامع ضرورت دارد این تصویر به صورت علمی توسط متخصصین از طریق همین کنفرانس‌ها و همایش‌ها به جامعه انتقال پیدا کند تا بوسیله آن، توسعه سلامت الکترونیک در جامعه نهادینه شود.

وی در رابطه با وضعیت کشور در حوزه سلامت الکترونیک توضیح داد: با توجه به ایجاد رشته انفورماتیک پزشکی طی چند سال اخیر و تلاشهای خوبی که در حال انجام شدن است، به طور قطع عقب ماندگیهای کشور در این حوزه را به زودی جبران خواهیم کرد.

دبیر کمیته بیوانفورماتیک و انفورماتیک پزشکی کنگره بین‌المللی سلامت الکترونیک ادامه داد: بخش عمده‌ای از این موفقیت، حاصل تلاش متخصصان انفورماتیک پزشکی و بخشی از آن توسط متخصصان IT خواهد بود. بنابراین تصور می‌کنم با تأسیس رشته انفورماتیک پزشکی در مقطع ارشد و دکترا و فارغ‌التحصیل شدن این متخصصان در آینده‌ای خیلی نزدیک عقب ماندگی‌هایمان را با کشورهای پیشرفته جبران خواهیم کرد.

مقدسی در رابطه با الکترونیکی شدن پرونده‌های پزشکی بیماران اظهار کرد: آن چه که ما بر اساس منابع موجود می‌دانیم، پرونده الکترونیک سلامت تنها در یک کارت خلاصه نمی‌شود، بلکه خروجی یک سیستم به هم پیوسته اطلاعاتی در حوزه سلامت است؛ یعنی مجموعه به هم پیوسته‌ای از داده‌های تمامی نهادهای متولی حوزه سلامت است و در حال حاضر نیز زمان لازم برای رسیدن به آن وجود دارد.

اولین کنفرانس بین‌المللی سلامت الکترونیک با هدف انتشار و گسترش دانش سلامت الکترونیکی، ارایه آخرین دستاوردهای تحقیقات بین‌المللی به محققان ایرانی، تبادل نظر و اندیشه میان محققان داخلی و خارجی و انعکاس دستاوردهای تحقیقات داخلی به محققان خارجی توسط سازمان نظام پزشکی کشور با همکاری سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت و تعدادی از دانشگاهها، مؤسسات و انجمنهای علمی و تحقیقاتی داخلی و خارجی، نهم و دهم آذرماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha