سلامت نیوز : معاون امور زنان و خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: با هماهنگی معاونت راهبردی ریاست جمهوری قرار شده به 124 هزار نفر کارمند دولت آموزش ضمن خدمت با موضوع ازدواج ارائه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ زهرا سجادی، مسئول اجرای طرح مطلع مهر در معاونت امور زنان شب سه شنبه در نشست خبری تشریح این طرح که در مرکز نهاد زنان برگزار شد، گفت: آمارها نشان می دهد که در 40 سال اخیر طلاق روند رو به رشدی را در جهان داشته است که ایران نیز به طور طبیعی تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته است اما تحقیقات نشان می دهد که بیش از 50 درصد از طلاق های کشور در پنج سال اول زندگی رخ می دهد بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق باید آموزش های چهره به چهره برای زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند، ارائه شود.

وی گفت: امروزه روان شناسان زیادی در کشور به زوج های جوان، مشاوره می دهند که بسیاری از آنها غیرتخصصی است و پیشنهاداتی که می دهند اغلب منجر به طلاق می شود پس نیاز بود که پایگاههایی برای زوجین بوجود بیاید که مشاورهای ازدواج را در حد تخصصی به آنها ارائه کند. بنابراین با توجه به مسئولیتی که برای معاونت امور زنان تعریف شده، طبیعی بود ساماندهی این موضوع را بر عهده بگیریم.

وی ادامه داد: با معاونت راهبردی ریاست جمهوری وارد مذاکره شدیم و درخواست تسهیل آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت را به مدت 58 ساعت دادیم.سجادی بیان کرد: در این طرح 124 هزار نفر از زوجین جمعیت مخاطب ما را تشکیل می دهند که بسیاری از هر دوی آنان شاغل هستند. طبیعی است که در این طرح زوجین باید هر دو در کلاسها حضور داشته باشند بنابراین ممکن است این آمار به 200 هزار نفر نیز برسد.

وی هزینه این دوره های آموزشی را برای کارکنان دولت و پس از آن برای زوجین رایگان اعلام کرد و گفت: گواهی ضمن خدمت برای شرکت کنندگان در این طرح در نظر گرفته شده است.سجادی تصریح کرد: در روزهای 19 و 18 مهر ماه  در شهر مشهد نشست توجیهی را برای مربیان برگزار کردیم همچنین دوره های آموزشی دیگری نیز از روز 18 آبان ماه به مدت 6 هفته به صورت ویدئو کنفرانس برای اساتید آغاز می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha