مطالعات نشان می دهند که مبتلایان به اختلالات روانی حس بویایی ضعیفی دارند. محققان در استرالیا این تئوری را که اختلال روانی ممکن است با بویایی مرتبط باشد مورد آزمایش قرار دادند.

سلامت نیوز: مطالعات نشان می دهند که مبتلایان به اختلالات روانی حس بویایی ضعیفی دارند. محققان در استرالیا این تئوری را که اختلال روانی ممکن است با بویایی مرتبط باشد مورد آزمایش قرار دادند.

آن ها هفتاد و نه نفر را که مبتلا به اختلالات روانی بودند و در عین حال در جامعه زندگی می کردند مورد آزمایش قرار دادند. گفتنی است این افراد بین نوزده تا بیست و یک ساله بودند.

به گزارش سلامت نیوز هر دو پدیده مربوط به اختلال قسمتی از مغز می باشد. در آزمایش مشخص شد که آن ها در درست تشخیص دادن بوها دچار مشکل هستند. آن هایی که نمره ی بالایی در اختلالات روانی گرفتند در هر دو زمینه عملکرد بسیار ضعیفی داشتند یعنی نمی توانستند بوها را تشخیص دهند. اگر چه آن ها بویی احساس می کردند ولی نمی توانستند بو را تشخیص دهند.


محققان معتقدند که این ارتباط می تواند در تشخیص اختلالات روانی به کار رود. البته آن ها تاکید می کنند که ضعیف بودن حس بویایی فرد به خودی خود نمی تواند موید این نکته باشد که کسی دچار اختلالات روانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha