چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 58619
سلامت نیوز :  استاد دانشگاه تهران گفت: تحقیقات به عمل آمده در کشورهایی از جمله آلمان و چین نشان داده دختر و پسرهایی که قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار کرده اند، در بیشتر مواقع زندگی ناپایداری داشته اند. اما اگر یکی از آنها پاک بوده و هیچ رابطه ای نداشته به زندگی پایدار امیدوارتر بوده اند. با این حال کسانی که ازدواج های دائم داشته اند جزو افرادی بوده اند که هر دو قبل از ازدواج هیچ رابطه ای برقرار نکرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران و روانشناس در نشست خبری طرح مطلع مهر که سه شنبه در مرکز امور زنان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد گفت: ریشه اصلی همسرگزینی در همه جای جهان مولفه های رفتاری، روانی و جنسی دارد.

این روانشناس گفت: طی مطالعاتی که در شهرهای بزرگ تهران، شیراز، مشهد و تبریز صورت گرفته‌ است، مشخص شد در 5 سال گذشته از هر 4 ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق، یک مورد درگیری، یک مورد بی تفاوتی و تنها یک مورد رضایت از ازدواج وجود داشته است.

وی با بیان اینکه حتی یک مورد از موارد طلاق به خاطر بیکاری و بی پولی نبوده است گفت: در موارد طلاق های انجام گرفته در دفاتر ازدواج و طلاق هیچ زوجی نیست که اعلام کند همسرش به دلیل بیکاری و یا بی پولی عرصه را ترک کرده و می خواهد جدا شود.

وی گفت: اگر کسی بیکار شود و فشار روانی بر آن بیاید پرخاشگر می شود. تهدید و ناامیدی در او افزایش پیدا کرده و به سیگارکشیدن و یا بی تفاوتی رو می آورد که زمینه ساز دافعه های روانی است. به همین دلیل برای افزایش مهارت های روانی و جنسی باید فعالیت کنیم و ظرفیت تحمل زوجین را بالا ببریم اما اینکه زوج ها درگیر مشکلات اقتصادی هستند زمینه ساز مشکلات دیگری می شود که قابل انکار نیست.

افروز بیان کرد: اگر ازدواج ها پایدار باشد فرزندآوری نیز بیشتر خواهد شد تا زمانی که ازدواج ها ناپایدار هستند زوج ها کمتر رغبت پیدا می کنند فرزند به دنیا بیاورند به همین دلیل با کاهش جمعیت مواجه می شویم.وی درباره  طرح مطلع مهر گفت: در این طرح می خواهیم آنهایی که همسرشان شاغل نیستند هم در دوره های آموزشی حضور پیدا کنند. چرا که باید هر دو درباره مسائل بعد از ازدواج آگاهی کسب کنند.

این روانشناس تاکید کرد: طرح مطلع مهر ویژه زوج هایی است که یک روز از عقدشان گذشته و یا در 5 سال اول زندگی به سر می برند چون در سالهای سه تا 5 سال اول زندگی همسرگریزی ها به وجود می اید.وی گفت: ازدواج دو مرحله است انتخاب دقیق و عروسی آسان. سرنوشت دنیا و آخرت هر انسانی در انتخاب درست همسر است.

افروز با بیان اینکه سن بلوغ در جامعه کاهش پیدا کرده گفت: اکنون دانش آموزان در دوره دبیرستان اندیشه ازدواج در سر می پرورانند بنابراین این گروه از اقشار جامعه باید بدانند که معیارهای انتخاب یک همسر خوب چیست و مهمتر آنکه همسر آرامش گر داشته باشند.وی در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاهها و عدم امکان آشنایی دختر و پسر در فضایی که از لحاظ فرهنگی به هم نزدیک هستند گفت: تک جنسیتی کردن دانشگاهها در دستور کار نیست به عنوان مثال در دانشگاه تهران سایت های شلوغ راجدا کرده ایم اما با این کار نه تنها به تعداد دانشجویان اضافه شد بلکه همه آنها از اینکه راحت تر می توانند در کلاس حضور داشته باشند راضی هستند.

وی گفت: فرزندپروری مهمتر از فرزندآوری است. جامعه سیاهی لشگر نمی خواهد هر خانواده باید بتواند با رعایت سه سال فاصله بین فرزندان و با برنامه ریزی مناسب فرزندانی تیزهوش را به جامعه تحویل دهند.افروز بهترین زمان فرزندآوری برای خانواده های ایرانی را فصل بهار دانست و گفت: آغاز فصل بهار بهترین زمان برای شکل گیری نطفه است همچنین در دوره سوم بارداری که فرزند به اکسیژن بیشتری نیاز دارد همزمان با فصل پاییز است و این فرزندان زیباتر می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha