چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 58620
سلامت نیوز :رئیس کل سازمان نظام پرستاری از درخواست یکی از کشورهای همسایه برای جذب 30 هزار پرستار با حقوق ماهانه 2000 دلار خبر داد و گفت: ما مخالف اعزام پرستار هستیم اما نمی شود که آنها را به زور نگه داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ غضنفر میرزابیگی صبح چهارشنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور، اظهارداشت: کمبود نیروی پرستاری در بیمارستاهای کشور در حال تبدیل شدن به یک بحران است.

درخواست جذب 30 هزار پرستار

وی با اشاره به درخواست یکی از کشورهای همسایه برای جذب 30 هزار پرستار ایرانی با حقوق ماهانه 2000 دلار، افزود: این درخواست طی چند روز اخیر از سازمان نظام پرستاری صورت گرفته است.میرزابیگی با تاکید بر اینکه ما مخالف اعزام پرستار به خارج از کشور هستیم، ادامه داد: وقتی تبعیض در پرداختهای حوزه سلامت بیداد می کند و برخی افراد حقوقهای 100 میلیونی می گیرند، دیگر نمی توان پرستار را به زور نگه داشت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که بیش از 5 سال است به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، افزود: متاسفانه اجرای این قانون در انتظار تایید این تعرفه ها در شورای عالی بیمه است. در حالی که به نظر نمی رسد اینگونه باشد و برخی کارشناسان، فکر تصمیم گیران در عرصه تعرفه های پرستاری را نسبت به اجرای این قانون ترسانده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha