چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
سلامت نیوز : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی امحای فقر 17 اکتبر 2012 برابر با 26 مهر ماه گفت با وجود پیشرفت های به دست آمده در زمینه به نصف رساندن تعدادافرادی که در فقر مطلق در جهان به سر می برند، هنوز بیش از یک میلیارد انسان فقیرهستند که از حق دسترسی به غذا، آموزش و مراقبت های بهداشتی محروم اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ در پیام بان کی مون آمده است فقرموجود به ناآرامی های اجتماعی مربوط و تهدیدی برای امنیت و صلح است.وی می گوید فقر را به آسانی می توان نفی نمود اما به سختی می توان با آن مبارزه کرد. دبیر کل می افزاید امسال روز بین المللی امحای فقر در زمانی گرامی داشته می شود که ریاضت اقتصادی در بسیاری از کشور ها در حال اجرا است.

ایشان اظهار داشت در حالیکه که دولت ها تلاش می کنند تا بودجه خود را متوازن نمایند، سرمایه گزاری برای اقدامات فقرزدایی در معرض تهدید است. وی می گوید درست در این زمان باید امنیت درآمد، کار شرافتمندانه حمایت و خدمات اجتماعی به فقرا ارائه داد.بان کی مون در خاتمه خواستار سرمایه گزاری برای نجات مردم از فقر شد تا آنان نیز در مقابل بتوانند جهان را متحول سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha