چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 58627
سلامت نیوز : پژوهشگران اعلام کردند که یک شوک عصبی می تواند مهلک باشد، این شوک چه هیجان برنده شدن مبلغ قابل توجهی پول و چه خبر از دست دادن یک عزیز باشد می تواند موجب مرگ شنونده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ تحقیقات نشان می دهد که یک خبر ناگهانی مثبت یا منفی می تواند خطر جدی برای سلامتی شنونده داشته باشد.به نظر می رسد زنانی که در دوره یائسگی هستند بیشتر از سایرین در معرض چنین خطری قرار دارند.محققان اظهار می دارند که آنها به این نتیجه رسیده اند که ضربه روحی چه برنده شدن مبلغ هنگفتی پول و چه از دست دادن یک عزیز می تواند فاجعه مهلکی در بدن ایجاد کند، فاجعه ای که از آن با عنوان سندروم قلب شکسته یاد می شود.

سندرم قلب شکسته (Takotsubo cardiomyopathy) بر افرادی تأثیر می گذارد که دچار استرس شدید عاطفی پس از یک داغدیدگی شده اند.دانشمندان آلمانی اظهار داشتند که آنها کشف کرده اند که چگونه یک کشف ناگهانی یا یک تجربه روانی می تواند مرگبار باشد.آنها اظهار داشتند اخبار یا رویدادهایی که موجب می شود بدن میزان زیاد هورمون استرس از جمله آدرنالین آزاد کند می تواند شریانهای اصلی را که خود را به قلب می رسانند باریک کند. این امر بخش پمپی قلب را فلج کرده و موجب تغییر ناگهانی در ریتم قلب می شود و حالتی شبیه به سکته قلبی ایجاد می کند.

فرد ناگهان تنفس را دشوار تلقی می کند و درد شدیدی در سینه خود احساس می کند و احساس ضعف می کند. برخی در این حالت جان خود را از دست می دهند و اگر تحت درمان کمکهای فوری پزشکی قرار نگیرند هرگز نفس دوباره نمی کشند.دانشمندان مدتها درباره سندروم قلب شکسته یا بیمارانی که در پی اندوه از دست دادن یک فرد عزیز جان خود را از دست می دهند مطلع بودند اما چرایی آن تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته بود.

2 درصد از هر 300 هزار بریتانیایی که سالانه دچار حمله قلبی می شوند از سندروم قلب شکسته رنج برده اند. این درحالی است که آمار دقیق از این افراد در دسترس نیست. اکثربیماران در صورتی که از درمان به موقع و مناسب برخوردار شوند، از این شرایط جان سالم به در می برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha