چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 58631

سلامت نیوز : پزشکان در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند مردانی که در شیفت شب کار می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به انواع سرطا‌ن‌ها هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه برای اولین بار شواهد پزشکی آشکاری ارائه شده که نشان می‌دهند بین شب‌کاری و خطر ابتلا به سرطان‌های پروستات، روده، ریه، مثانه، راست روده، پانکراس (لوزالمعده) و لنفوم غیرهوچکین در مردان ارتباط مستقیم وجود دارد.

متخصصان کانادایی به سرپرستی پروفسور «ماری – الیس پارنت» از اساتید مرکز INRS‌ آرماند – فراپییر دراین‌باره تاکید کردند: تماس با نور در طول شب، باعث کاهش تولید هورمون خواب موسوم به ملاتونین می‌شود. این امر نیز به نوبه خود باعث بروز تغییرات فیزیولوژیکی می‌شود که حاصل آن افزایش خطر شکل‌گیری تومورهای سرطانی است.

این هورمون به طور عادت در اواسط شب و در واکنش به تاریکی، ترشح می‌شود و نقش حیاتی در تنظیم عملکردهای هورمونی و سیستم دفاعی بدن دارد.پزشکان در این مطالعه خاطرنشان کردند: با وجودی که بین شب‌کاری و افزایش خطر ابتلا به سرطان در مردان ارتباط وجود دارد اما متوجه شدیم که طول مدت شب کاری در تشدید این خطر تاثیری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha