سلامت نیوز : دبیرکل کانون انجمنهای صنایع غذایی با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در اعلام فهرست کالاهایی که تبلیغات آنها ممنوع شده است، گفت: در فرایند تهیه این فهرست هیچ توجهی به شرایط تولیدکنندگان و صنایع نشد.

ابوالحسن خلیلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: براساس مفاد قانون برنامه پنجم توسعه قرار شد کارگروهی با مسئولیت وزارت بهداشت فهرستی از کالاهای تهدیدکننده سلامت را تهیه کند تا تبلیغات این کالاها ممنوع شود.وی افزود: متاسفانه در فرایند تهیه فهرست کالاهای ممنوعه هیچ‌یک از نمایندگان بخش صنعت حضور نداشتند و وزارت بهداشت این تصمیم را به صورت یکجانبه گرفت.

او با اشاره به این‌که چطور ممکن است محصول کارخانه‌ای که پروانه بهداشت، علامت استاندارد و پروانه ساخت گرفته تهدیدکننده سلامت معرفی شود، عنوان کرد: با وجود سرمایه‌گذاریهای انجام شده در حوزه تولید غلات حجیم شده و تنقلات متاسفانه وزارت بهداشت هیچ توجهی به تولیدکنندگان نکرد.دبیرکل کانون انجمنهای صنایع غذایی یادآوری کرد: از سوی دیگر بسیاری از تولیدکنندگان غلات حجیم شده و تنقلات طی چند سال گذشته با تغییر فرمولاسیون ارزش غذایی محصولات خود را بالا برده‌اند که وزارت بهداشت به این موضوع نیز هیچ توجهی نکرده است.

خلیلی همچنین با اشاره نبود آمار و ارقام دقیق درباره تعداد واحدهای تولید محصولاتی مانند چیپس و پفک در کشور گفت: این تولیدکنندگان تشکل منسجمی هم ندارند.به تازگی فهرست اقلام و کالاهایی که براساس ماده 37 قانون برنامه پنجم تبلیغ آنها ممنوع است، اعلام شده است. براین اساس تبلیغ غلات حجیم شده، نوشابه‌های گازدار شامل انواع کولاها اعم از معمولی و رژیمی، نوشابه‌های گازدار طعم‌دار رنگی و بی‌رنگ و نوشابه‌های انرژی‌زا، چیپس و داروها و تبلیغ خدمات سمپاشی بدون مجوز وزارت بهداشت ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha