چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ یک متخصص بیماریهای دهان، فک و صورت معتقد است: آفت دهان علل مختلفی دارد که تنها راه درمان دائم آن علت درمانی است.

دکتر محمود رحمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به علل مختلف بروز آفت دهان در افراد، شایع ترین علت بروز این عارضه را زمینه های ارثی عنوان کرد.وی تروما (ضربه) را یکی دیگر از علل اصلی بروز عارضه آفت دهان دانست و تصریح کرد: تیزی دندان ها و پوسیدگی آنها می تواند نقش موثری در تشدید این عارضه داشته باشد و از این جهت به نظر می رسد رعایت مواردی که باعث صدمه و تحریک مخاط دهان می ‌شود، بتواند در جلوگیری از بروز آفت دهان موثر باشد.

دکتر رحمانی استرس را یکی دیگر از اصلی ترین علل بروز آفت دهان عنوان کرد و در ادامه عفونت های ویروسی، قارچی، باکتریایی، حساسیت ها، فقر آهن، فقر ویتامین ب 12، فقر روی، انواع بیماری های ایمنولوژی و ... را از جمله سایر علل آفت دهان دانست و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد بهترین راه درمان آفت دهان، علت درمانی است، به این معنا که ابتدا با انجام آزمایش های مختلف بروز عارضه علت یابی می شود و نسبت به درمان مناسب اقدام شود.

این پزشک درمان های تسکینی را درمان اولیه آفت دهان عنوان و اذعان داشت: استفاده از دهان شویه های تسکینی در این مورد اثر بخش است.وی سپس به افراد مستعد این عارضه توصیه کرد به منظور جلوگیری از بروز عارضه و یا تشدید آن از خوردن مواد غذایی حساسیت زا نظیر بادمجان، ادویه، گردو، کیوی، فلفل، گوجه فرنگی و سایر مواد حساسیت زا خودداری کنند.گفتنی است: آفت یک بیماری شایع دهان می‌باشد که ضایعات دردناک آن در مخاط دهان، زبان و لثه دیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha