با همه گرفتاری هایی كه در انتقال ارز به خصوص در حوزه دارویی وجود دارد، اگر یارانه دارو و ارز مورد نظر تأمین شود كمبودی به وجود نمی آید.

با تأمین ارز مرجع، كمبود دارویی نخواهیم داشت
سلامت نیوز : دكتر محمدرضا شانه ساز در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ،‌ با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ به طور مرتب و قلم به قلم داروی كارخانه ها و شركت های دارویی را رصد می كنیم و خوشبختانه شرایط بد نیست.

وی افزود:‌ اگر ارز دارو و ارز مرجع تأمین شود و یارانه و پرداختی سازمان های بیمه گر بهتر از گذشته انجام شود قول می دهیم كه شركت های دارویی و سازمان غذا و دارو نگذارند كه كمبود دارویی داشته باشیم.معاون داروی سازمان غذا و دارو تصریح كرد: اگر ارز تأمین شود تحریم ها اثری ندارد و شركت ها آنقدر توانمند هستند كه داروها را تأمین كنند و كمپانی ها و شركت های دارویی بزرگ دنیا نیز به دلیل جذابیت هایی كه بازار دارویی ایران دارد، علاقمند هستند كه با ایران تعامل داشته باشند.

وی با بیان این كه كمبود دارویی در همه كشورها وجود دارد، گفت: برخی از داروها كه كمبود آن در كشور محسوس بوده در حال حاضر  در گمرك و منتظر تخصیص ارز مرجع است كه در صورت رفع این مشكل وارد بازار دارویی خواهند شد و بسیاری از كمبودها از بین می رود.دكتر شانه ساز ادامه داد: دراین راستا در بانك مركزی و با حضور وزیر بهداشت جلسات متعددی برگزار شده تا بحث تأمین ارز و جابه جایی پول تسهیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha