سلامت نیوز :مقامات و کارشناسان بهداشتی آمریکا در بررسی‌های بیشتر روی عامل شیوع مننژیت در این کشور به ارتباط بین دو داروی دیگر از محصولات خاص یک کارخانه با شیوع میکروب این بیماری پی برده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سازمان غذا و داروی آمریکا دو نوع داروی دیگر را شناسایی کرده که احتمالا با شیوع نوع نادری از بیماری مننژیت قارچی در آمریکا مرتبط هستند.کارشناسان این سازمان تاکید کردند این بیماری که اخیرا از طریق مصرف داروی استروئیدی آلوده از محصولات یک شرکت داروسازی در ایالت ماساچوست امریکا منتشر شده، از آنچه تاکنون تصور می‌شده، شیوع گسترده‌تری داشته است.

طبق آخرین آمار تا پایان روز دوشنبه 214 نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا و تاکنون 15 نفر از این بیماران در 15 ایالت مختلف جان خود را از دست داده‌اند.پزشکان تاکنون با حدود 14 هزار بیماری که از این داروها استفاده کرده‌اند تماس گرفته‌اند تا آنها را درباره عواقب و خطرات ابتلا به این بیماری هشدار دهند.به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، علائم مننژیت شامل سردرد شدید، سرگیجه، حالت تهوع و تب است. علائم این بیماری در بسیاری از مبتلایان خفیف است اما تعدادی از بیماران دچار سکته مغزی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha