بیمارستان‌های خصوصی برای اجرای قانون ارتقای بهره وری فقط یکماه فرصت دارند و هر بیمارستان‌ خصوصی که در این مهلت قانون ارتقا بهره‌وری را اجرا نکند به قوه قضایه معرفی می‌شود.

بیمارستان‌های خصوصی برای اجرای قانون ارتقای بهره وری فقط یکماه فرصت دارند

سلامت نیوز : غضنفر میرزابیگی صبح امروز در حاشیه نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری تقاضا دارد تا نماینده این سازمان در شورای عالی بیمه سلامت به عضویت در آید که در این زمینه قول‌هایی به ما داده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: یک نامه‌ تحلیلی یا سرگشاده مبنی بر وضعیت کنونی پرستاران و به‌خصوص عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و همچنین قانون بهره‌وری را امروز برای ریاست جمهوری خواهیم فرستاد.میرزابیگی ادامه داد: تحلیل ما بر آن است که جلسه شورای عالی بیمه سلامت تشکیل شده است ولی کارشناسان تصمیم‌گیران را ترسانده‌اند که با تصویب این قانون هزینه‌ها زیاد شود و به نوعی نگاه تصمیم‌گیران به تعرفه‌های پرستاری را منفی کرده‌اند. 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران تصریح کرد: پرستاری ارزشی به معنای آن است که بتواند بر اساس توانمندی‌های بالا به صورتی به مردم خدمت کنیم که دیگر نشنویم مردم بگویند که در خارج از کشور خدمات درمانی آنچنانی دریافت کرده‌اند و این مسئله مستلزم آن است که قانون ارتقا بهره‌وری پرستاران در کشور اجرا شود که این مسئله می‌تواند ما را در بین کشورهای دیگر پیشتاز کند.

میرزابیگی با اشاره به 4 بند قانون ارتقا بهره‌وری از جمله کاهش ساعت کار پرستاران، ضریب کار در شیفتهای غیر متعارف، بند مربوط به مشاغل سخت پرستاری و اصلاح نظام پرداخت گفت: قرار بود از اول مهر قانون ارتقا بهره‌وری در بیمارستان‌های مفید، بیمارستان روانی امیرآباد و بیمارستان امین در اصفهان اجرا شود ولی به هزینه 3 تا 4 میلیارد تومانی برای اجرای آزمایشی این قانون احتیاج داریم.

وی تصریح کرد: قرار بود قانون ارتقا بهره‌وری در بیمارستان‌های خصوصی اجرا شود که 3 ماه به آنان مهلت داده شد که در حال حاضر یک ماه بیشتر باقی نمانده و بیمارستان‌های خصوصی بیش از یکماه فرصت ندارند و در صورتی که این قانون را اجرا نکنند از آنان به قوه قضائیه شکایت می‌کنیم.

قانون ارتقای بهره وری که به قانون کاهش ساعت کاری پرستاران معروف شده است. قانونی است که مطابق آن ساعت کاری پرستاران بر اساس سنوات کار، سختی کار و شیفت در گردش حداکثر تا ۸ ساعت در هفته کم می‌شود. پرستاران و مشمولان این قانون نباید بیش از ۱۲ ساعت متوالی کار کنند و پرستاران بخش روانی و سوختگی از یک ماه مرخصی اضافه بر یکماه مرخصی استحقاقی برحوردار می‌شوند. ضمن اینکه کار در شیفتهای شب و ایام تعطیل نیز برای پرستاران با ضریب ۱.۵برابر محاسبه می‌شود.

میرزا بیگی بیان داشت: بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز قول داده‌اند این قانون را اجرا کنند و امیدواریم تا قبل از پایان دوره دولت، شورای عالی بیمه سلامت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را تصویب و اجرا کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر دریافتی پرستاران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی خاطرنشان کرد: یک پرستار تازه استخدام شده در بیمارستان دولتی در حدود 700 تا 800 هزار تومان دریافت می‌کند ولی در بیمارستان خصوصی نصف این مبلغ را دریافت می‌کند البته بیمارستان خصوصی مستثنایی نیز داریم که پول زیادتر دریافت می‌کنند و به دلیل رقابت حقوق بیشتری پرداخت می‌کنند. میرزابیگی خاطرنشان کرد: مهم پرداختی حقوق دولتی یا قانون کار نیست بلکه برای ارائه خدمات و رضایتمندی مردم بهترین پیشنهاد اجرای قانون تعرفه گذاری و قانون ارتقا بهره‌وری خدمات کارکنان بالینی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha