سلامت نیوز :  رضا حسن‌یزدی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: تاکنون که 20 روز از ورود زائران ایرانی به عربستان و عملیات حج در مدینه می‌گذرد بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بالغ بر 450 زائر را برای درمان پذیرش و در نهایت به وسیله آمبولانس به کاروان‌هایشان انتقال داده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز فقط یک زائر بیمار کشورمان در بیمارستان سعودی برای جراحی آپاندیس بستری است که وضع عمومی آن نیز خوب گزارش شده است.یزدی تصریح کرد: 7 زائر بیمار کشورمان نیز در بیمارستان این مرکز در مدینه بستری هستند که 4 نفر از آنان به‌زودی ترخیص و به مکه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات سرپایی بیمارستان مرکز حج و زیارت هلال احمر در مدینه از جمله سونوگرافی، ویزیت قلبی، آزمایشها و دندانپزشکی اظهار داشت: تاکنون 17 مورد دیالیز زائران کشورمان نیز با اعزام آنان به بیمارستان‌های سعودی صورت پذیرفته است.

رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران در مدینه بیان داشت: 13 مورد اعزام زائر بیمار کشورمان نیز با آمبولانس از مدینه به مکه  صورت پذیرفته است و توصیه می‌کنیم که زائران در زمان حضور در عربستان برای انجام فرایض حج مایعات فراوان بنوشند.

یزدی با توجه به حضور بومی‌های سعودی برای مناسک حج در سال جاری که به حج اکبر نیز معروف شده است، گفت: امسال با ازدحام جمعیت حجاج بسیاری مواجه هستیم و توصیه داریم تا حجاج کشورمان به‌خصوص سالمندان مراقبت‌های بیشتری را داشته باشند.

وی ادامه داد: حجاج سعی کنند بدن خود را به هیچ عنوان خسته نکنند و مراقب کم‌آبی بدنشان نیز باشند که باید در این زمینه کمتر در معرض آفتاب قرار گیرند و مناسک زیارتی خود را پس از غروب آفتاب و کاهش دما انجام دهند.

یزدی خاطرنشان کرد: تاکنون خوشبختانه برخلاف شهر مکه در مدینه منوره هیچ کدام از زائران کشورمان دچار تصادف و شکستگی نشده‌اند و توصیه داریم زائران به میزان مصرفی کالری بدنشان دقت کنند و از پرخوری پرهیز کنند و اگر هم دچار بی‌اشتهایی شدند به پزشک کاروان خود اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha