پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 58655

بدون شک همه ما موهای درخشان، زیبا و پرپشت می‌خواهیم، موهایی که به راحتی نریزند و سریع حالت بگیرند و پس دنبال راه‌حل‌هایی هستیم که ما را به این هدف‌ها نزدیک‌تر کنند.

آرایشگر شما هم اشتباه می کند!
سلامت نیوز : اگر می‌خواهید بدانید بهترین شامپو کدام است؟ یا چه حالت‌دهند‌ه‌ای بهتر موها را حالت می‌دهد؟ یا چه محصولی مشکلات موها را حل می‌کند؟ باید اطلاعات‌تان را کامل کنید وگرنه تنوع محصولات آنقدر زیاد است که حتما گیج خواهید شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ بدون شک همه ما موهای درخشان، زیبا و پرپشت می‌خواهیم، موهایی که به راحتی نریزند و سریع حالت بگیرند و پس دنبال راه‌حل‌هایی هستیم که ما را به این هدف‌ها نزدیک‌تر کنند. محصولات زیادی در بازار وجود دارد که تولیدكنندگان ادعا می‌کنند می‌توانند به شما در دستیابی به این هدف کمک می‌کنند اما واقعا در این محصولات چه موادی وجود دارد که می‌توانند به موها کمک کنند و آنها را زنده‌تر و شاداب‌تر نگه دارند؟ در این مطلب می‌خواهیم شما را با درست‌ها و نادرست‌های این ادعاها آشنا کنیم و بگویم کدام مواد می‌توانند به سلامت موهای شما کمک بیشتری کنند.

باور غلط: تعویض شامپو به موها ظاهری سالم‌تر می‌دهد

اما در حقیقت

موها نسبت به شامپو مقاوم نمی‌شوند حتی اگر بخواهید به طور مرتب تنها از یک نوع شامپو استفاده کنید و فرقی هم ندارد که شامپو مصرفی چه مارکی دارد،مو به این راحتی‌ها مقاوم نمی‌شود. اگر موهایی چرب دارید یا برای حالت دادن موهایتان از محصولاتی چرب یا حاوی وکس استفاده می‌کنید  توصیه می‌کنیم حتما شامپویی را انتخاب کنید که از قدرت پاک‌کنندگی بالایی برخوردار باشد تا بتواند تمام این چربی‌ها را از روی موها و پوست کف سر پاک کند و هرچند هفته یکبار موها را با آن بشویید.

موادی که باید دنبالشان باشید

آبلیمو و دیگر میوه‌‌هایی که حاوی اسید سیتریک هستند می‌توانند حسابی به موهای شما کمک کنند،کافی است مقداری از آنها را به شامپوی خود اضافه کنید تا PH و میزان قلیایی بودن مواد شوینده را تنظیم کند، چون به شامپو‌ها موادی به عنوان حلال اضافه می‌شود که PH را بالا می‌برند.اسید سیتریک یک ترکیب اسیدی بسیار ملایم است که به خاصیت پوسته‌زدایی معروف است یعنی می‌تواند سلول‌های مرده سطح پوست را بلند کرده و از بین ببرد در نتیجه وجود چنین ماده‌ای در شامپو، باعث می‌شود پوست کف سر به خوبی تمیز شود، چون سلول‌های مرده را برمی‌دارد و کثیفی‌ها را از روی پوست پاک می‌کند و در نهایت پوست و مویی سالم‌تر برجای می‌گذارد.

باور غلط: نمی‌توان موهای نرم و نازک را پرحجم نشان داد

اما در حقیقت

در حقیقت ترکیبی از محصولات و وسایل مختلف مثل فرکننده‌ها، اسپری‌های حجم‌دهنده و... می‌توانند اثر خارق‌العاده‌ای روی موهای کم حجم داشته‌باشند، البته باید حواستان را جمع کنید که به جای حجم دادن موها آنها را وز نكنید، چون گاهی با کمی ناشی‌گری موها وز می‌شوند و زیبایی طبیعی خود را نیز از دست می‌دهند.

موادی که باید دنبالشان باشید

هر اسپری یا محصول حالت‌دهنده دیگری خواستید بخرید اول از همه روی برچسب مواد تشكیل‌دهنده آن را بخوانید تا در آن ماده polyquaternum وجود داشته‌باشد چون این ماده به خوبی به وسیله پروتئین‌های مو جذب می‌شود و به آنها حجم می‌دهد و در نتیجه از آن در بعضی شامپوها به عنوان حجم‌دهنده استفاده می‌کنند. همچنین این ماده می‌تواند میزان الکتریسیته ساکن موها را کاهش دهد و علاوه بر اینها در نرمی و درخشانی موها نیز تاثیر بسزایی دارد.

باور غلط: موها در صورتی واقعا تمیز می‌شوند که دو بار شسته شوند

اما در حقیقت

اگر شامپوی مناسبی انتخاب کنید تنها با یک‌بار شستن معمولا بهترین نتیجه به دست می‌آید و موها به خوبی پاک می‌شوند، شستن برای بار دوم با همان شامپوی قبلی هیچ اثر جدیدی روی موها نخواهد گذاشت و در نهایت، نتیجه تفاوت نخواهد کرد. بنابراین لزومی ندارد که حتما دوبار موها را بشویید البته باید یادآور شد کسانی که از شوره رنج می‌برند بهتر است دوبار شامپو کنند تا بار دوم شوره‌ها شسته شود.

موادی که باید دنبالشان باشید

هنگام خرید شامپو نیز به برچسب آن حتما توجه کنید تا ببینید در آنچه موادی وجود دارد. اولین ماده‌ای که باید دنبالش باشید  سورفکتانت  Surfactant است، یک ماده فعال‌کننده که با چربی ترکیب می‌شود و آب را به خود جذب می‌کند تا بتواند چربی‌ها و کثیفی‌ها را از مو بیرون بکشد و موها را از هر ماده آلوده‌كننده‌ای پاک کند. ماده‌ دیگری که بهتر است در شامپوی شما وجود داشته‌باشد سولفات آلومینیوم (Ammonium lauryl sulphate)  است که در واقع نوعی شوینده فومی شکل است که  تغییراتی درون پیوندهای مولکول آب ایجاد می‌کند تا این مولکول‌ها بتوانند در ساقه‌های مو نفوذ کنند و در نهایت موها به طور عمقی تمیز شوند.

باور غلط: اگر با آب سرد موهایتان را آب بکشید درخشان‌تر می‌شوند

اما در حقیقت

ممکن است یک دوش آب سرد حال شما را بهتر کند و باعث شود هوشیارتر و سرحال‌تر شوید اما هیچ تاثیری روی درخشندگی موهای شما نخواهد داشت، اگر می‌خواهید موهایتان درخشنده شود دنبال محصولات درخشان‌‌کننده باشید، البته یک سشوار ملایم هم می‌تواند موهای شما را درخشان کند.

موادی که باید دنبالشان باشید

اگر می‌خواهید موهایتان درخشان شود روی برچسب شامپو یا هر محصول حالت‌دهنده دیگری را که می‌خرید نگاه کنید تا در آن موادی با پایه سیلیکون مثل دایمتیکون dimethione  وجود داشته باشد چون این مواد با بستن منافذ و کوتیکول‌های مو به آنها ظاهری درخشان می‌دهند علاوه بر اینها چنین موادی نمی‌گذارند موها گره بخورند. ماده دیگر کلراید به‌نتریمونیوم‌ behentrimonium chloride یک ماده چرب واکسی شکل که در کاندیشنرها(نرم‌کننده‌ها) برای از بین بردن الکتریسیته ساکن به کار برده می‌شود. ماده دیگر که باید دنبال آن بگردید کلراید ستریمونیوم(Cetrimonium chloride) است، این ماده در آب حل می‌شود و می‌تواند موها را هم حالت دهد و هم بر درخشندگی آنها بیفزاید.

باور غلط: موخوره‌ها در صورت استفاده از محصول مناسب از بین می‌روند

اما در حقیقت

اگر حقیقت را بخواهید باید بگوییم هیچ راهی برای جلوگیری و پیشگیری از موخوره‌ها وجود ندارد البته برای درمان آن نیز تا به حال راه‌حل مناسبی یافت نشده‌است، تمام محصولات ترمیم‌کننده که ادعا می‌کنند در بهبودی موخوره‌ها موثرند تنها با نشستن روی بافت مو، موخوره‌ها را می‌پوشانند و در نتیجه شما فکر می‌کنید موخوره‌ها بهتر شده‌اند. تنها راه موثر برای خلاصی از دست این چند شاخه‌های آزاردهنده، اصلاح‌شان با قیچی است، بنابراین پیش از اینکه پول زیادی برای محصولات درمانی موخوره خرج کنید بهتر است از آرایشگرتان بخواهید آنها را با قیچی دور بیندازد.

موادی که باید دنبالشان باشید

تمام محصولاتی که حاوی سیلیکون و موم‌عسل(beewax)  هستند می‌توانند به طور موقتی موخوره‌ها را بپوشانند و تا زمانی که شما به آرایشگرتان مراجعه کنید سرهای جارو مانند موها را پنهان کنند تا این چند شاخه‌ها زیبایی موها را خراب نکند. موادی که گفتیم همچون یک لایه روی مو می‌نشینند و نمی‌گذارند سر موها چند شاخه به نظر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha