پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 58689
سلامت نیوز : از همان دوره بچگی فرزندتان را از دكتر، آمپول، تاریكی، لولو و... نترسانید تا بعدا برای از بین بردن ترسی كه خود باعث و بانی‌اش بوده‌اید، به دردسر نیفتید.

وقتی خودتان (البته فقط برای بیماری‌های جزیی) به درمانگاه می‌روید، كودكتان را نیز همراه ببرید و به او توضیح دهید كه پزشك، دارو، سرنگ، واكسن و... برای خلاصی از درد و بهبود لازم است.با تهیه اسباب‌بازی‌های پزشكی و درمانی پیش از بیماری و نیاز به درمان، ترس یا ناآشنایی آنها را از این وسایل از بین ببرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ با لوازم اسباب‌بازی مثل سرنگ و گوشی پزشكی گهگاه عروسك‌های كودكتان را معاینه كنید و بگویید ببین عروسكت چقدر خوشحال است كه داریم خوبش می‌كنیم (از جملاتی مثبت مثل این استفاده كنید، نه منفی چنان‌كه ببین اصلا گریه نمی‌كند و...). دكتر و مطب رفتن را در ذهن كودك بزرگ نكنید. تصور فرزندتان را از پزشك و مطب و بیمارستان، ترسناك یا متفاوت نكنید.

توضیح دهید كه همه اینها باعث می‌شود بیماری یا بیحالی تو خوب شود و... قبل از رفتن نزد پزشك، روند درمان یا كارها و معایناتی را كه ممكن است در آنجا انجام گیرد به زبانی قابل فهم برای كودك توضیح دهید: منشی چنین سوالی می‌كند، پرستار این كار را می‌كند، پزشك این طور و... نوشیدنی، خوراكی، اسباب‌بازی و... مورد علاقه او را با خود ببرید تا هنگام معاینه با آن سرگرم و مشغول شود.

قبل از تزریقاتی چون واكسیناسیون و... با مالیدن مقدار كمی كرم مسكن به موضع تزریق (حتما با تجویز پزشك) می‌توانید به كم كردن احساس درد یا سوزش كودك خود كمك كنید.هنگام تزریق واكسن و... هدیه‌ای كوچك اعم از اسباب‌بازی جدید یا خوراكی و... تهیه كنید و هنگام تزریق به او بدهید تا حواسش از درد پرت شود. تزریقات درد و سوزش دارد، اجازه دهید كودكتان گریه كند.

او را در آغوش بگیرید و با جملاتی چون الان بهتر می‌شود، این شكلات را بخوری دردش كم می‌شود و... حس بهتری به او بدهید حتی بهترین پزشك اگر نمی‌داند با بیماران، بخصوص كودكان چه رفتاری داشته باشد، بخصوص كودكان را نباید نزد او ببرید.لطمه‌ای كه به روحیه و روان خود و كودكتان وارد می‌شود، بعدها چند برابر شفای جسمی، شما یا كودكتان را آزار خواهد داد.

درمانگران كودك حتما باید زمانی را به آشنایی و خوش‌و بش با آنها اختصاص دهند، با موبایل والدینشان از خود و كودك هنگام معاینه عكس بگیرند، حتی عروسك‌ها و اسباب‌بازی‌هایی تهیه كنند یا اگر خود كودك عروسكی همراه دارد، ابتدا عروسك را معاینه و درمان كنند سپس بگذارند بچه‌ها به برخی وسایل بهداشتی و عاری از میكروب دست بزنند و...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha