پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 58691
سلامت نیوز :آخرین باری كه به مطب دندانپزشكی رفته‌اید یادتان می‌آید؟ شش ماه پیش، یك سال پیش ... شاید هم جزو آن دسته از افرادی هستید كه تا دندانتان درد نگیرد سراغی از آن نمی‌گیرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ واقعیت این است كه این روزها نشستن روی صندلی دندانپزشكی خیلی گران تمام می‌شود. فقط كافی است برای یك معاینه ساده نزد دندانپزشك بروید تا او با یك نگاه سرسری برایتان چند مورد دندان پوسیده، به عصب رسیده و... ردیف كند كه همگی باید در اسرع وقت ترمیم شود، وگرنه دندانتان را برای همیشه از دست خواهید داد.

آن وقت شما با یك حساب و كتاب سرانگشتی و كلی خجالت از دندانپزشكتان می‌خواهید كه دندانی را كه اوضاعش از بقیه وخیم‌تر است، برای ترمیم انتخاب كند تا در فرصتی مناسب سراغ بقیه‌شان بروید و این فرصت مناسب، یعنی وقتی آنقدر پس‌انداز داشته باشید كه بتوانید از پس چند میلیون تومان هزینه دندانپزشكی برآیید.

اما این پایان ماجرا نیست، چراكه شنیده‌ها از احتمال گران شدن 100 درصدی هزینه‌های دندانپزشكی خبر می‌دهد؛ این‌طور كه عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشكان ایران می‌گوید نوسانات نرخ ارز باعث افزایش 50 تا 100 درصدی قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشكی شده است و به این ترتیب بیمارانی كه برای دریافت خدمات دندانپزشكی به كلینیك‌ها و مراكز درمانی دولتی یا مطب‌های خصوصی مراجعه می‌كنند، باید خودشان را برای مطالبه مبالغ نجومی از سوی دندانپزشكان آماده كنند.

در این میان بیمه‌ها چه بخواهند و چه نخواهند باز هم پایشان در میان است. شاید در تحمیل هزینه‌های سنگین دندانپزشكی به بیماران و خودداری آنها از مراجعه به دندانپزشك بیشترین تقصیرها متوجه بیمه‌هاست زیرا اگر بیمه‌ها زیر بار پرداخت هزینه‌های دندانپزشكی می‌رفتند حالا رفتن به دندانپزشكی اینقدر برای مردم سخت و هزینه‌بر نبود.

این همان موضوعی است كه عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشكان ایران نیز با ابراز نگرانی از آن هشدار می‌دهد كه اگر بیمه‌ها همچنان بخواهند از پوشش هزینه‌های دندانپزشكی شانه خالی كنند، شاید بزودی بسیاری از خانواده‌های ایرانی دور رفتن به دندانپزشكی را برای همیشه خط بكشند.

بیمه خدمات دندانپزشكی موضوعی بود كه چهار سال پیش وزیر بهداشت وقت قول پیگیری و اجرایی شدن آن را به خانواده‌های ایرانی داد؛ وعده‌ای كه همچنان در حد حرف مانده است و حالا با قطعی شدن موضوع افزایش 100درصدی قیمت خدمات دندانپزشكی، شاید زمان آن رسیده كه مسوولان وزارت بهداشت به‌طور جدی برای الزام بیمه‌ها در پوشش خدمات دندانپزشكی دست به كار شوند، چراكه در غیر این‌صورت بزودی بیماران با پرداخت تمام هزینه‌ها از جیب‌شان در مطب‌های دندانپزشكی نقره‌داغ خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha