انگور دارای ویتامین‌های آ، ب، ث، و د بوده و همچنین حاوی مواد معدنی از جمله منیزیم،‌ كلسیم، آهن، فسفر، منگنز، كلر، ید، آرسنیك، سیلیس، پتاسیم، آلبومین و البته مقدار زیادی تانن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این میوه حاوی 79 درصد آب، 14 درصد قندهای مختلف و همچنین دارای مواد معدنی و عناصر و تركیبات مفید است.

در حال حاضر از این میوه در رژیم‌های مختلف تغذیه‌ای برای درمان برخی از بیماری‌ها به روش طبیعی استفاده می‌شود.

به علاوه از انگور برای درمان بیماری‌هایی چون یبوست، بهبود كم خونی، بهبود عوارض رماتیسم و حتی برای پیشگیری از بروز سرطان استفاده می‌شود.

قند موجود در این میوه به طور مستقیم و به راحتی جذب خون شده و در عضلات و كبد ذخیره می‌شود. در حالی كه قند موجود در سایر مواد غذایی باید ابتدا به قند خون تبدیل شده و سپس می‌توانند وارد خون شوند.

شیره انگور برای جبران ضعف بدن به ویژه برای افرادی كه بدن آنها در اثر ابتلای طولانی مدت به یك بیماری یا در نتیجه جراحی ضعیف شده، بسیار سودمند است.

كشمش نیز نه تنها تمام خواص انگور را دارد بلكه حتی ارزش غذایی آن از انگور هم بیشتر است. مصرف انگور باعث می‌شود كه معده كاملا تخلیه و باعث افزایش ادرار شده و مواد زاید داخل معده را از بین می‌برد.

این میوه در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی چون سوء هاضمه، بیماریهای پوستی، خونریزی معده، تشكیل سنگ كلیه و سنگ مثانه تاثیرات مثبتی دارد.

انگور همچنین خون را تصفیه و در تنظیم قند خون نقش دارد. از آنجا كه این میوه دارای خواص ضدعفونی كننده است، لذا خاصیت ضد سرطانی دارد.

این میوه همچنین به دلیل داشتن پتاسیم زیاد در كنترل فشار خون و رفع ضعف عمومی بدن تاثیر مطلوبی دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha