پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛معاون دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت از پیش بینی کارت‌های شناسایی برای معتادان تحت درمان خبر داد و گفت: به این ترتیب معتادان کارت‌های شناسایی خواهند داشت که اطلاعات بیماری‌شان در آن کارت ثبت خواهد شد و پزشک بر اساس آن اطلاعات می‌تواند اقدامات درمانی لازم را انجام دهد.

دکتر علی نیک فرجام در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: مقرر شده برای معتادان کارت‌های شناسایی تهیه شود. به این ترتیب تمام اطلاعات بیماری‌ فرد معتاد در آن کارت خواهد بود. مانند برنامه پزشک خانواده که اطلاعات هر فرد و خانوار مشخص خواهد بود.

وی افزود: به این ترتیب هنگام مراجعه فرد معتاد به کلینیک‌ها و مراکز متادون درمانی، با کشیدن کارت فرد در دستگاه مربوطه تمام اطلاعات وی روی صفحه رایانه پزشک نمایان می‌شود و پزشک می‌تواند با استفاده از این اطلاعات تمام اقدامات درمانی لازم را برای وی انجام دهد.

نیک‌فرجام همچنین درباره اجرای آزمایشی دستگاه‌های خودپرداز متادون به ایسنا گفت: اجرای این طرح در مرحله پایلوت با موفقیت همراه بوده است. به دنبال نتایج موفقیت آمیز آن در مرحله پایلوت، ستاد پیشنهاد کرده این طرح توسعه یابد و این موضوع در شرف انجام است.

وی افزود: با گسترش این طرح، بیمار می‌تواند با استفاده از کارت شناسایی خود داروهای مورد نیازش را به میزانی که پزشک معالج تجویز کرده و با دوز معین از دستگاه دریافت کند.

معاون دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت به ایسنا گفت: از آنجا که این طرح مراحل نهایی اجرای آزمایشی را طی می‌کند به نظر می‌رسد پایان امسال یا اوایل سال آینده و البته پس از تامین اعتبارات، توسعه آن به سراسر کشور قابلیت اجرا داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha