سلامت نیوز : معاون غذا و دارودانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: درج اطلاعات نادرست بر روی برخی از مکمل های ورزشی ، سلامتی افراد و جامعه را به خطر می اندازد.

دکتر رسول دشتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: برخی از افراد سودجو و منفعت طلب برای کسب سرمایه اقدام به درج اطلاعات نادرست و تبلیغات دروغین این مکمل های ورزشی می کنند که بسیار خطرناک و مضر است.

وی با بیان اینکه تبلیغات نادرست می تواند سلامتی افراد مصرف کننده را به خطر بیندازد افزود: محل الصاق برچسب کنترل اصالت و سلامت به گونه ایست که تمامی محل‌های بازگشایی و بسته بندی فرآورده های قابل خرید و فروش یا قابل مصرف توسط مصرف کنندگان در هر نوع بسته بندی اعم از جعبه مقوایی، قوطی فلزی و پلاستیکی، شیشه ای، تیوپی را پلمب می کند و برای مصرف کننده اطمینان بخش و قابل پیگیری می باشد.

دشتی با اشاره به اینکه فروش مکمل‌های غذایی ورزشی صرفاً در داروخانه ها مجاز بوده و بایستی آن ها را فقط از داروخانه تهیه کرد خاطر نشان کرد: برخی از مکمل های ورزشی غذایی به صورت غیرقانونی در باشگاه های بدنسازی توزیع می شوند قاچاق و غیر مجاز هم بوده است.

وی اضافه کرد: احتمال آلودگی این فرآورده ها با داروهای هورمونی برای افزایش کاذب اثر مکمل محتمل بوده و از نظر نحوه تولید، نگهداری و حمل و نقل کنترل های بهداشتی لازم بر روی محصول اعمال نشده و سلامت مصرف کننده را تهدید می کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در این مکمل ها احتمال آلودگی به مواد شیمیایی همچون باقی مانده سموم دفع آفات نباتی، مواد رادیواکتیو، سموم ناشی از رشد قارچ ها و کپک های ناشی از حمل و نقل و نگهداری نامناسب به دلیل عدم نظارت بر تولید و حمل و نگهداری آن ها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha