پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 58721

سلامت نیوز : دبیر جشنواره الکترونیکی خدمات سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: بیش از 60 درصد مبتلایان به سرطان پستان در صورت داشتن اطلاعات کافی مرتبط با بیماری و اقدام به موقع می‌توانند از گسترش بیماری جلوگیری کرده و درمان قطعی شوند.دکتر حسین ریاضی افزود: از آنجایی که نبود اطلاعات تخصصی و یا کمبود آن، بیماران مبتلا به سرطان پستان را در مواجهه با این بیماری دچار دغدغه و سردرگمی می‌کند و در برخی موارد اطلاعات نادرست و غیر تخصصی، شدت و مسیر بیماری آنان را تغییر می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی ضمن اعلام خبر راه‌اندازی وبسایت تخصصی سرطان پستان به نشانی www.bcancer.ir توسط معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، گفت: با هدف افزایش سطح آگاهی عمومی، این سامانه اطلاع رسانی الکترونیکی در خصوص شایع‌ترین بیماری زنان راه اندازی شده است.

ریاضی افزود: در این پایگاه، اطلاعاتی شامل علائم هشدار دهنده و خطرساز، روش‌های تشخیص و درمان، امکان دسترسی به جدیدترین تحقیقات علمی و پژوهشی و آشنایی با مراکز تحقیقات دانشگاهی، آشنایی با بیمارستان‌های قطب و آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌های خاص این بیماران و آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با بیماری سرطان سینه برای علاقمندان فراهم شده است.

دبیر جشنواره الکترونیکی خدمات سلامت وزارت بهداشت در پایان ضمن اشاره به برگزاری جشنواره الکترونیکی خدمات سلامت که در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا خدمات بیشتری در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی سلامت به عموم هموطنان معرفی شود.

ریاضی افزود: اغلب مبتلایان به علت عدم آگاهی لازم از این بیماری و شیوه‌های مقابله با آن، هزینه‌های مالی و روحی هنگفتی را متحمل می‌شوند که با اطلاع رسانی مناسب و فراهم آوردن سطح دسترسی آنان به اطلاعات آنلاین، امکان پیشگیری از عواقب حاد بیماری و پیشرفت در بیماران مبتلا فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha